سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصد و هشتاد و پنجمین (185) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصد و هشتاد و پنجمین (185) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن فرهنگی مهرگان
نشست 185 ـ پنج‌شنبه 4 بهمن ماه 1397

یکصدو هشتاد و پنجمین نشست انجمن فرهنگی مهرگان، با هم‌خوانی سرود : «ای ایران، ای مرز پرگهر» در ساعت 17 و 50 دقیقه رسمیت یافت. در آغاز آقای تیرداد انصاری مدیریت نشست، به باشندگان خوش‌آمد گفتند.
نخستین سخن‌ران این نشست آقای کاظم سلطانی بودند که پیرامون : بی‌توجهی به آثار باستانی، هم از سوی دولت و هم از سوی مردم، بازسازی افسانه‌ها و قصه های کهن به گونه‌ی ساده و امروزی سخن گفتند و تاکید کردند که بازنویسی نباید به اصل اثر زیان وارد کند.

در این بخش از برنامه، آقای حسین قنواتی، شعر دنباله دار «یک دقیقه سکوت» را پیش‌کش باشندگان نمودند.

دومین سخن‌ران نشست، بانو بنفشه رهایی بودند. سخن‌ران در راستای شاهنامه‌پژوهی «تهمینه» را تصویر یک مادر در آینه‌ی ملی دانستند و از تهاجم فرهنگی به عنوان تلاش برای دور کردن ملت‌ها از ریشه‌ها نام بردند و گفتند که شاهنامه این توانایی را دارد که بزرگ ترین سرمایه‌ی نمادین ما باشد.

سپس آقای مهندس ناصر نهجوی، سرود «سربازان و جانبازان وطن» را پیش‌کش باشندگان نمودند.

سومین سخن‌ران نشست آقای تیرداد انصاری بودند. ایشان عنوان کردند : جایگاه شخص و شایستگی که برای خود قائل هستیم، ذهن ما را مدیریت می‌کنند و خواسته های ما را بر پایه ‌ی نیازهای سیاسی خود تعیین می کنند. 
 در این بخش از برنامه مهندس محمدتقی حرآبادی، با ارائه‌ی چند کاریکلماتور، قصیده‌ی «تخت جمشید» را پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کش حاضران کردند.

در پایان آقای دکتر هوشنگ طالع با شاره به سخن‌رانی پیرامون تهمیه گفتند : مشکل اصلی دانشگاه های ما در علوم انسانی، غرب‌زدگی و خودباختگی است. «سهراب» برای وحدت ایران و توران آمده بود. رسم خواستگاری زنان از مرد دلخواه در ایران کهن، رسم همگانی بود و ارتباطی به جایگاه طبقاتی نداشت. ...

این نشست در ساعت 20 و 20 دقیقه به پایان رفت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه