جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها یکصدوپنجاه و سومین (153) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن‌ها

یکصدوپنجاه و سومین (153) نشست انجمن فرهنگی مهرگان برگزار شد

انجمن فرهنگی مهرگان ـ نشست 153 ـ پنجم اسفندماه 1394

یکصدوپنجاه و سومین نشست انجمن مهرگان در ساعت 18 و 10 دقیقه روز پنجم اسفندماه 1394، به سنت همیشگی انجمن با هم‌خوانی سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» آغاز به کار کرد.

نخستین سخنران نشست بانو گیتی پورفاضل بودند که به گستردگی در باره‌ی زندگی‌ و کارهای پژوهشی و علمی استاد ابراهیم پور داود ، سخن گفتند.

در این بخش از برنامه از آن جا که شاعرملی‌ سرای میهن‌مان بانو توران شهریاری به دلیل بیماری ، هنوز توان شعر خوانی را به دست نیاورده‌اند ، آقای نهجوی ، یکی از شعرها‌ی ایشان را دکلمه کردند.

سخنران دیگر انجمن آقای علی‌محمد علی‌خانی بودند که در باره‌ی « پدیده‌ی از خود بیگانگی » سخن‌رانی کردند.

سپس آقای پاییزی شاعر نام‌آشنای میهن‌مان ، شعرخوانی کردند.

دیگر سخنران نشست یکصد و پنجاه‌ و سوم انجمن مهرگان آقای محمد حیدری بودند که به گستردگی در باره‌ی شیوه‌‌های به گمراهی‌کشانیدن جوانان از راه تبلیغات ضدملی ، سخن گفتند.

در این بخش از برنامه آقای مهندس حرآبادی شاعرملی سرای این سرزمین ، ضمن شرح سفر به سرزمین میان‌رودان (دل‌ایران‌شهر) از ویرانی سرزمینی سخن گفتند که در دوران ساسانیان ، آبادترین جای روی زمین در همه‌ی روزگاران بود. ایشان هم‌چنین بخشی از شعر بلند خود را که به گونه‌ی یک سفرنامه‌ خواهد بود ، برای حاضران خواندند.

سپس آقای دکتر محمدعلی سجادیه پژوهشگر پر آوازه‌ی میهن‌مان در باره‌ی ریشه‌ی زبان فارسی در یونانی سخن گفتند و با وجودی بیماری شدید ، قول دادند که در چند نشست آینده نیز این سخن‌رانی را پی‌گیرند.

دیگر سخن‌ران این نشست آقای مسعود صفاریان بودند. سخن‌ران پایانی این نشست آقای دکتر هوشنگ طالع بودند که پیرامون شصت و پنجمین سالگرد ملی شدن صنایع نفت در سرتاسر کشور به پیشوایی شادروان دکتر محمد مصدق به گستردگی سخن گفتند.

نشست در ساعت 20 و 30 دقیقه پایان یافت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه