پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم سرشماری تابستانه وحوش در قزوین

زیست بوم

سرشماری تابستانه وحوش در قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از آغاز سرشماری تابستانه وحوش در استان خبر داد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | スニーカー発売日 抽選情報 ニュースを掲載!ナイキ ジョーダン ダンク シュプリーム SUPREME 等のファッション情報を配信! - 2022年 発売予定!sacai x NIKE CORTEZ (サカイ ナイキ コルテッツ) , nike janoski floral noir dress for women - JofemarShops

صدرالدین‌علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: این سرشماری از چهارشنبه 15 مرداد آغاز و طی چند مرحله به مدت 10 روز تمام وحوش مناطق استان سرشماری می‌شوند.


وی افزود: این سرشماری با حضور مأموران اجرایی یگان حفاظت، کارشناسان، ادارات محیط زیست شهرستان‌ها و محیط‌بانی‌ها در منطقه باشگل به عنوان تنها منطقه حفاظت شده استان، مناطق تیراندازی و شکارممنوع الموت غربی و شرقی، طارم سفلی، آبگرم، آوج و دشت الله‌آباد اجرا خواهد شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین هدف از اجرای این طرح را برآورد جمعیت حیات وحش استان از قبیل پرندگان و پستانداران دانست و ادامه داد: اطلاع از جابه‌جایی و علل آن، میزان زاد و ولد، مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق مستعد برای بکارگیری در سیاست‌گذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو و همچنین ارتقاء سطح حفاظتی گونه‌های متنوع وحوش از دیگر اهداف این سرشماری است.


وی اضافه کرد: در مرحله نخست قوچ و میش نر و ماده و آهو سرشماری خواهند شد که در کنار این سرشماری سایر گونه‌های مشاهده شده نیز آمار گیری و در مرحله بعد پرندگان خشکی‌زی نیز بررسی می‌شوند.


علیپور تصریح کرد: استان قزوین به خاطر تنوع اقلیمی زیستگاه پستاندارانی چون گوسفند وحشی، کل و بز، آهو، پلنگ، گراز، خرس، روباه، گرگ و خرگوش و پرندگانی همچون عقاب طلایی، دال، هما، تیهو، کبک دری، کبک چیل، سارگپه، انواع چرخ ریسک‌ها است.


به گزارش ایسنا، سرشماری وحوش استان قزوین دو بار در سال و به صورت تابستانه و زمستانه انجام می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه