پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تسکین سرفه با طب سنتی

خبر

تسکین سرفه با طب سنتی

یک متخصص طب سنتی برای تسکین سرفه‌های شدید و مزمن توصیه کرد: مصرف جوشانده گل ختمی، آویشن و زنجبیل به همراه عسل و لیمو از جمله گیاهان دارویی است که برای کاهش یا درمان سرفه های شدید موثر هستند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

به گزارش فارس، علیرضا صالحی در مورد درمان سرفه با استفاده از گیاهان سنتی گفت: از خوردن مایعات سرد به خصوص پس از خواب باید خودداری کرد و بهتر است مصرف غذاهای سرخ شده و با ترکیبات اسیدی مثل ترشی در زمانی که فرد دچار سرفه است خودداری شود.

وی مصرف غذاهای ملین مثل حریره، آش کدو و میوه های پخته شده برای تسکین سرفه موثر دانست و افزود: همچنین مصرف آش سبزی و سوپ سبزیجات حاوی گشنیز، جعفری و اسفناج مفید است.

صالحی تصریح کرد: مصرف آبلیموی شیرین، آب انار شیرین، زردآلو، برگ هلو و انجیرخشک به هنگام سرفه منعی ندارد.

وی تصریح کرد: همچنین مصرف برخی گیاهان در درمان سرفه توصیه شده است. گل ختمی که گیاهی با طبع سرد است اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد و مصرف جوشانده گل ختمی نیز به دلیل داشتن ترکیبات نرم‌کننده می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد.

صالحی ادامه داد: همچنین جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است. البته این جوشانده را می‌توان با عسل و لیمو نیز مصرف کرد چون آویشن برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های شدید موثر است.

وی همچنین جوشانده زنجبیل، پیازچه و عسل را برای کاهش یا درمان سرفه های شدید موثر دانست و گفت: دم‌کرده عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است و می‌توان حریره بادام را نیز به عنوان نرم‌کننده سینه و کاهش سرفه مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی افزود: یکی از دلایل  سرفه، خشکی هوا است به همین دلیل توصیه می شود از بخور استفاده شود تا هوا مرطوب شده و مشکلات تنفسی کمتر شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه