جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر حملهٔ قلبی و علایم و نشانه‌های آن

خبر

حملهٔ قلبی و علایم و نشانه‌های آن

به طور معمول حمله ی قلبی زمانی اتّفاق می‌افتد که لخته های خون، مانع جریان خون در میان رگ ها به ویژه رگ خونی غذا دهنده به قلب، می شوند.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

در زمان های گذشته حمله ی قلبی بیشتر کشنده بود، امّا امروزه در نتیجه اطّلاع بیشتر از علایم و نشانه ها و بهبود روش های درمانی، بیشتر افرادی که دچار حمله‌ی قلبی می شوند، زنده می مانند.

قطع جریان خون به قلب، می تواند سبب آسیب یا نابودی بخشی از ماهیچه های قلب شود. اگر کمک های پزشکی به موقع به فرد نرسد، به ماهیچه هـای قلب او لطـمه های جـبران نـاپذیری خـواهد رسیـد . متاسفانه بیشتر افراد توجّهی به علایم آن نمی کنند.

علایم و نشانه های حمله ی قلبی متخصّصان پزشکی بر این عقیده هستند که در یک چنین شرایطی، یکی از این علایم در بیمار بروز می کند:

* فشار غیر قابل تحمّل، احساس سیری، فشردگی و درد در قفسه ی سینه بیش از چند دقیقه.

* دردی که از ناحیه ی قفسه ی سینه به شانه ها کشیده می شود و در گردن و بازوها نیز ادامه پیدا می‌کند. این درد می تواند ملایم تا شدید باشد. ممکن است احساسی نظیر فشار، گرفتگی، تنگی نفس همراه با سوزش باشد. درد ممکن است در قفسه ی سینه، بالای شکم، گردن، چانه، و داخل بازوها و شانه ها باشد.

* قفسه‌ی سینه احساس ناراحتی شدید می کند و احساس غش کردن به شخص دست می دهد، حالت تهوّع در او ایجاد شده و نفس ها بریده بریده وکوتاه می شوند.

* اضطراب، حالت ناآرامی و عصبانیت، سرد شدن بدن، عرق کردن بدن، رنگ پریدگی و زرد شدن بدن از جمله نشانه های دیگر این بیماری هستند.

قابل توجّه اینکه در یک حمله ی قلبی، همه‌ی علایم همراه با هم در فرد ظاهرنمی شوند. گاهی اوقات برخی از این علایم در مرحله ای خاص ایجاد می شود، سپس از بین می رود و دوباره در فرد ایجاد می شود.

زمانی که یکی از این نشانه ها را در خود یا دیگران مشاهده کردید، به هیچ وجه معطل نکنید و فوری با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید.

تهیه و تدوین : رسول سیف

 

منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه