پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تاثیر اولین شیر مادر در مقاومت بدن نوزاد

خبر

تاثیر اولین شیر مادر در مقاومت بدن نوزاد

اولین شیر مادر، آغوز است که مواد مصونیتی آن موجب افزایش مقاومت بدن نوزاد می‌شود. توصیه می‌شود مادران برای افزایش شیر خود با پزشک مشورت کنند و فرزند خود را از این غذای کامل محروم نسازند.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | boys nike jordan retro flyknit shoes women High OG Panda - air max 95 cool grey neon yellow - Grailify

اولین شیر مادر، آغوز است که مواد مصونیتی آن موجب افزایش مقاومت بدن نوزاد می‌شود. توصیه می‌شود مادران برای افزایش شیر خود با پزشک مشورت کنند و فرزند خود را از این غذای کامل محروم نسازند.

به گزارش تسنیم،غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، شیر مادر را بهترین تغذیه برای کودک عنوان کرد و اظهار داشت: شیر مادر تازه است و غلظت مناسبی دارد و اشتباهاتی را که در تهیه شیرخشک ایجاد می‌شود، ندارد.

برخی مادران خواسته یا ناخواسته شیر خشک را غلیظ‌تر یا رقیق‌تر از حد استاندارد تهیه می‌کنند و با این رفتار زمینه بروز اسهال یا عدم وزن‌گیری مطلوب را در فرزند خود ایجاد می‌کنند، درحالی که شیر مادر کودک را از این اشتباهات مصون نگه می‌دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اولین شیر مادر آغوز و مواد مصونیتی آن بیش‌تر است، بنابراین بدن نوزاد با مصرف شیر آغوز دچار مقاومت بالا می‌‌شود.

این فوق‌تخصص گوارش اطفال ادامه داد: هرچند شیر مادر در هفته های اول کم است، اما برای نوزاد کافی محسوب می‌شود. شیر مادر در هفته‌های اول روزانه بین 60 تا 100 سی‌سی است، اما در حدود 2 تا 3 ماهگی نوزاد به 700 تا 800 سی‌سی می‌رسد. این نوسان در مقدار و ترکیبات شیر مادر ناشی از قدرت بی‌انتهای خداوند است.

وی افزود: اگر کودکی نارس به دنیا آمده باشد و وزن او کم‌تر از 2.5 کیلوگرم باشد ترکیبات شیر مادر این نوزاد قوی‌تر از مادری است که نوزاد او با وزن 3.5 کیلوگرم به دنیا آمده است؛ زیرا بدن این نوزاد نارس به مواد غذایی بیشتری احتیاج دارد، بنابراین ترکیبات شیر مادری که نوزاد نارس دارد با مادری که نوزادی با وزن طبیعی به دنیا آورده است متفاوت است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان اظهار داشت: این خصوصیت شیر مادر که متناسب با احتیاج کودک است موجب می‌شود کودک وزن‌گیری مناسب داشته و به اسهال مبتلا نشود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دانش مادران درباره تغذیه با شیر مادر کافی است، اما توصیه می‌شود درصورتی که مادر احساس می‌کند شیر کافی ندارد خودسرانه نوزاد را با شیرخشک تغذیه نکند و برای تعیین تکلیف و یادگیری راه‌هایی که شیر مادر را افزایش می‌دهد به پزشک مراجعه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه