جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان فرمانداری کنگاور درباره وضعیت معبد آناهیتا اخطار داد

یادمان

فرمانداری کنگاور درباره وضعیت معبد آناهیتا اخطار داد

فرماندار کنگاور گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی نتواند به سرعت وضعیت معبد آناهیتا را سامان دهد، در همکاری‌مان تجدیدنظر کرده و دیگر بودجه‌ای به آنها اختصاص نمی‌دهیم.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

شریف خسروی فرماندار کنگاور درباره وضعیت معبد آناهیتا در این شهرستان که در فهرست میراث پیشنهادی یونسکو نیز قرار دارد به خبرنگار مهر گفت: مدیر پایگاه معبد آناهیتا و میراث فرهنگی استان را سازمان کل میراث انتخاب می‌کند. در یکی دو سال گذشته، مدیریت میراث فرهنگی  استان کرمانشاه ثبات نداشته است و از مدیرانی بهره گرفتند که تجربه‌ای نداشتند ولی الان مسئولیت پایگاه معبد آناهیتا را مدیرکل ثبت آثار تاریخی بر عهده گرفته است.

وی گفت: در معبد آناهیتا به دلیل نداشتن متولی کار خاصی انجام نشده است. سال مالی ۹۴ تا روز ۳۱ تیر ماه امسال به پایان می‌رسد اگر در مدت باقی مانده اقداماتی که اعلام کرده و به خاطر آن یک میلیارد تومان اعتبار گرفته بودند را انجام ندهند دیگر اعتباری برای  سال ۹۵ به مسئولان پایگاه معبد آناهیتا نمی‌دهیم.

خسروی گفت: در سال مالی ۹۳ نیز یک میلیارد تومان با حمایت استاندار وقت به معبد آناهیتا اختصاص داده بودیم. وقتی بودجه‌ای اختصاص داده می‌شود، دستگاه‌های اجرایی با سازمان مدیریت مبادله و موافقتنامه انجام می‌دهند اداره میراث فرهنگی استان در این مبادله مواردی را مطرح کرده بود از جمله اینکه ۶۰۰ میلیون تومان برای تهیه طرح گذاشته بودند ولی ما زیر بار نرفتیم. اکنون می‌بایست تا پایان سال مالی ۹۴ به ساماندهی محوطه، چیدمان، مبلمان و... بپردازند که البته دیگر وقتی باقی نمانده است.

خسروی ادامه داد: به مدیر جدید پایگاه اعلام کرده‌ایم که باید در انجام کارها سرعت داشته باشد چون دیگر مدیریت این پایگاه در صلاحیت اداره میراث فرهنگی استان نیست. مدیر پایگاه‌ها باید از تهران حمایت شوند بلکه کاری صورت گیرد. ولی اگر کاری نشود، ما هم در همکاری با میراث فرهنگی تجدید نظر می کنیم.

فرماندار کنگاور بیان کرد: اکنون معبد آناهیتا یک مخروبه است که برای گردشگران غیر متخصص هیچ جذابیتی ندارد. آسیب عمده آن نابه سامانی دیواره ها و ستونهاست. بهتر است برنامه نور و صدا و ساخت ماکت معبد براساس گمانه زنی ها انجام شود. مزیت نسبی استان کرمانشاه، میراث فرهنگی آن است اما میزان توجه به این میراث کم بوده و انتظارات ما را برآورده نمی کند. مردم ما باید بتوانند میراث فرهنگی شهرشان را ببیند نگاه صرف میراثی داشتن به پایگاهها، نگاه موفقی نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه