پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان پرونده طاق‌بستان به یونسکو می‌رود

یادمان

پرونده طاق‌بستان به یونسکو می‌رود

«فاز اول پرونده طاق بستان آماده شده و امسال فاز دوم آن را تکمیل خواهیم کرد تا بتوانیم تا پایان سال، پرونده آن را برای ثبت جهانی شدن به یونسکو ارسال کنیم.»

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Air Jordan Release Dates 2020

شاهکارهای تاق بستان؛ در آستانه‌ی جهانی شدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا مرادی بیستونی در همایش فعالان و دست‌اندرکاران عرصه میراث فرهنگی کرمانشاه اظهار کرد: در مدت دو و نیم سالی که مسئولیت معاونت میراث فرهنگی استان را بر عهده داشتم با همکاری تمامی همکارانم اقدامات مثبتی در این حوزه در سطح استان انجام گرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: در بخش مرمت بناهای تاریخی استان مرمت بازار تاریخی کرمانشاه، تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، مساجد تاریخی کرمانشاه، خانه‌های تاریخی کرمانشاه، مجموعه تاریخی پلنگرد و ... صورت گرفته است.

مرادی بیستونی تصریح کرد: ساماندهی محور ساسانی قصرشیرین که شامل ساماندهی طاق گرا و بنای تاریخی زیج منیژه نیز می‌شود از دیگر اقدامات معاونت میراث فرهنگی استان است.

معاون سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار کرد: انجام طرح ساماندهی مجموعه تاریخی فرهنگی بیستون و تملک بیش از هشت هکتار از اراضی اطراف آن یکی از کارهای مهم این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری استانداری بتواند نسبت به تملک دیگر اراضی پایین دست و کبابی‌های اطراف طاق بستان شرایطی را فراهم آورد که شاهد به بار نشستن مجموعه هزار هکتاری طاق بستان در قالب 68 پروژه آن باشیم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز اول پرونده ثبت جهانی شدن طاق بستان را آماده کرده‌ایم و تا پایان امسال فاز دوم آن را آماده خواهیم کرد که بتوانیم نهایتا تا پایان سال آن را به یونسکو ارسال کنیم.

مرادی بیستونی تصریح کرد: انجام طرح ساماندهی بیستون و واگذاری کاروانسرای آن به مجموعه هتل های لاله از دیگر اقدامات معاونت میراث فرهنگی استان است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت موزه منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه و معاون میراث فرهنگی کشور، مقرر شد که همّ و غم اصلی میراث فرهنگی استان در سال 94 افتتاح این موزه باشد که اعتبارات خوبی هم به آن تعلق یافته و امیدواریم شاهد به نتیجه رسیدن بنای این موزه در استان باشیم.

مرادی بیستونی از راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه باستان شناسی کشور در کنار موزه منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی موزه منطقه‌ای کرمانشاه، مجهزترین آزمایشگاه موزه‌های باستان شناسی کشور نیز در دل این موزه در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

معاون سابق میراث فرهنگی استان به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ثبت آثار تاریخی استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از مجموع چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده استان 2066 اثر در حوزه تاریخی، 28 اثر در حوزه معنوی و 26 اثر در حوزه میراث طبیعی به ثبت ملی رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه