سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان حریق تپه هگمتانه در ساعات اولیه مهار شد

یادمان

حریق تپه هگمتانه در ساعات اولیه مهار شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری همدان با بیان اینکه نیروهای این مرکز همواره در آماده باش کامل هستند، گفت: حریق رخ داده در تپه هگمتانه در ساعات اولیه مهارشد.

محمدرضا بیاناتی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه حریق رخ داده به دلیل گرمای هوا رخ داده بود و در دقایق اولیه آتش سوزی مهار شد، گفت: با گرم شدن هوا و خشکی مراتع، خودسوزی در علفزارها و مراتع همدان مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در تپه هگمتانه همدان نیز در مراتع آن رخ داده بود و با کاوش های انجام شده فاصله داشت، گفت: امروز حدود ۱۲ تا ۱۳ مورد حریق جزئی در مراتع همدان گزارش شد که همگی مهار شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری همدان با بیان اینکه در سه روز اخیر بیش از ۵۰ مورد آتش سوزی جزئی در شهر همدان و مراتع خشک رخ داده است، گفت: آتش نشانان همدان در آماده باش کامل هستند.

بیاناتی با بیان اینکه آتش‌سوزی علف‌های هرز و پوشش خشک گیاهی در منطقه در این موقع از سال امری عادی است، افزود: گستره آتش‌سوزی هگمتانه محدود بود و مشکل خاصی ایجاد نکرد.

تپه باستانی هگمتانه با وسعتی نزدیک به ۴۰ هکتار در دل بافت قدیمی شهر همدان واقعی شده و این اثر باستانی با توجه به اشارات تاریخی و برداشت های اولیه محققین علوم تاریخ و باستان شناسی به عنوان هگمتانه باستانی و در برگیرنده کاخ ها و آثار دوره های ماد و هخامنشی معرفی شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه