سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف عتیقه جات هزاره اول قبل از میلاد با دستگیری یک قاچاقچی

یادمان

کشف عتیقه جات هزاره اول قبل از میلاد با دستگیری یک قاچاقچی

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف اشیای تاریخی هزاره اول قبل از میلاد خبر داد و گفت: قاچاقچی که قصد فروش این عتیقه جات را داشت، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سردار امیر رحمت‌اللهی از کشف و ضبط 106 قلم عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد خبر داد و اظهارکرد: ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی دریافت گزارش مردمی، اشیای تاریخی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد و سکه های دوران سلوکی و اشکانی را در شهرستان هرسین استان کرمانشاه کشف کردند.

وی با بیان اینکه اشیای کشف شده اقلام فرهنگی و تاریخی با ارزشی هستند، افزود: در بررسی‌های فنی توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اصالت اشیاء مکشوفه تایید و قدمت آنها به دوران قبل از میلاد – سلوکی و اشکانی تخمین زده شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: قاچاقچی که قصد فروش اشیای تاریخی در شهرستان هرسین را داشت، دستگیر شد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار رحمت اللهی با بیان اینکه اشیای کشف شده شامل؛ مجسمه گیلگمش، ریتون سفالی، کاسه مفرغی و سکه  است، گفت:  شهروندان پلیس را در حفظ اموال و اشیای فرهنگی وتاریخی که متعلق به همه ایرانیان و نسل های بعدی است یاری کنند و اخبار مربوط به میراث فرهنگی را به شماره تلفن ( 09662) که به صورت  24 ساعته  فعال است، اطلاع رسانی کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه