سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف بقایای جانور عظیم الجثه باستانی نادر در بیله سواراردبیل

یادمان

کشف بقایای جانور عظیم الجثه باستانی نادر در بیله سواراردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از کشف بقایای یک جانور عظیم الجثه باستانی نادر در منطقه فولادلو قویوسی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار خبر داد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Women's Nike shoes, clothing and accessories

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم حاجی زاده با بیان این مطلب گفت: یکی از کارشناسان استانداری اردبیل اهل شهرستان بیله سوار به نام "منصور فکور" زمین شناس و علاقمند به جمع آوری سنگ های قیمتی و دارای مهارت در زمینه تراش سنگ های قیمتی، هنگام جستجو در معدن شن و ماسه قدیمی واقع در منطقه فولادلو قویوسی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار موفق به کشف بقایای یک جانور باستانی شده است.

وی اضافه کرد: بر مبنای اطلاعات مقایسه ای انجام شده توسط این کارشناس زمین شناسی و برحسب سن لایه های زمین، تخمین زده می شود که لایه یافت شده حداقل سه میلیون سال سن دارد که می تواند جزو نادر بقایای یک جانور عظیم الجثه باستانی همانند ماموت یا یک فیل باشد.

به گفته این مقام مسئول، پس از شناسایی، بلافاصله با ملاحظات حفاظتی بقایای این جانور باستانی سازماندهی و با هماهنگی مسئولان، فرماندار و مسئولان قضایی شهرستان بیله سوار از معدن به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان انتقال داده شد.

وی با تأکید بر اینکه با متخصصان زمین شناسی، ژئوفیزیک و جانورشناسی از دانشگاه های تهران جهت بررسی های کارشناسی و تخصصی مبنی بر صحت و تأئید این موضوع هماهنگی های لازم انجام شده است، افزود: بقایای عاج یافت شده در این اکتشاف، کاملا مشخص و حفظ شده است و ظواهر امر نشان می دهد که این جانور باستانی می تواند سنگ واره یک فیل (ماموت) باشد.

حاجی زاده با اشاره به اینکه تاکنون بقایای ماموت در دو نقطه از جهان شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: درصورتی که ماموت بودن این جانور باستانی کشف شده، توسط متخصصان زمین شناسی، ژئوفیزیک و دیرین جانورشناسی تشخیص و تأئید شود، این سومین مورد خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: اطلاعات دقیق بعدی پس از بررسی های تخصصی و کارشناسی متخصصان یاد شده و اظهارنظر تخصصی آنان در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه