سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب باغ‌های شیراز ادامه دارد

یادمان

تخریب باغ‌های شیراز ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی ترابی در جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار کرد: عناصر سودجود و منفعت طلب یا با نفوذ در مراکز تصمیم ساز و یا با استفاده از نا‌آگاهی مالکین اقدام به خرید و پس از گذشت مدتی، تخریب می‌کنند که این تراژدی غمبار همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد نبود برنامه‌ریزی مدون و کنترل و نظارت مفید در شهر و تخریب باغ‌ها با سرعت مضاعفی هستیم.‌

ترابی تصریح کرد: گروهی با استفاده از عنوان زیبایی پروژه‌های گردشگری و گروهی تحت عنوان ایجاد شهر مدرن با ساختمان‌هایی بلندمرتبه به جان باغ‌های شیراز افتاده‌اند.

این عضو شورای شهر شیراز به تغییر کاربری 20 هکتار از باغ‌های شیراز توسط گروهی سودجو، اشاره و اظهار کرد: این گروه در یکی از بهترین نقاط شیراز در گذشته درخواست عقدتفاهم نامه با شهرداری کردند که متأسفانه مورد موافقت شهردار وقت و کمیسیون ماده پنج استانداری قرار گرفت و تخریب آغاز شد.

ترابی ادامه داد: این اشخاص در زمان عقد قرارداد و حتی در حال حاضر مالک این املاک نبوده‌ و نیستند. گروهی از مالکین پس از عقد قرارداد املاک خود را به قیمت‌های مختلف و بدون اطلاع از اهداف پنهانی طرح فروخته اما گروهی دیگر متوجه این کار شده و حاضر به معامله نمی‌شوند و ماجرا همچنان ادامه دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری این مطلب که تخریب باغ‌های شیراز و تبدیل آن به فضای مسکونی یا تجاری خلاف اصول شهرسازی و طرح‌های جامع و تفضیلی شیراز است، خواستار توجه بیش از پیش رئیس‌کل دادگستری استان فارس به این موضوع شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در جهت حفظ و توسعه فضای سبز شیراز یکی از خواسته‌های مهم مردم این شهر است، افزود: مجموعه باغ‌های زیبایی در نقاط مختلف این شهر وجود دارد که علاوه بر استفاده مردمی و ایجاد اشتغال پایدار موجب جذب هزاران گردشگر در طول سال می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه