جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان یک خانه تاریخی دیگر در شیراز تخریب شد

یادمان

یک خانه تاریخی دیگر در شیراز تخریب شد

کارگران، شبانه به جان خانه حلی‌ساز شیراز افتادند این اثر ثبت شده در آثار ملی را به طور کامل تخریب کردند. این اقدام بامداد امروز (ساعت ۲ اول آبان) رخ داده و احتمال می‌رود که چهار خانه تاریخی دیگر هم در معرض خطر تخریب باشند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ شب گذشته و در ادامه طرح گسترش محدوده امامزاده شاهچراغ، خانه حلی‌ساز، یکی از خانه‌های تاریخی شیراز تخریب شد. گفته می‌شود وضعیت چهار خانه دیگر نیز در همین محدوده معلوم نیست.
 
به گزارش CHN چندی است اخبار خوشایندی از وضعیت بناهای تاریخی شهر شیراز به گوش نمی‌رسد. چندی پیش خانه پور نواب، یکی از خانه‌های ارزشمند بافت تاریخی شیراز در اجرای طرح گسترش حرم امامزاده شاهچراغ تخریب شد و حالا بامداد امروز (ساعت 2 بامداد اول آبان) نیز یک خانه تاریخی دیگر تخریب شد.
 
به گفته مدیر دفتر ثبت آثار ملی، خانه حلی‌ساز که در سال 1382 با شماره 8974 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود، بامداد امروز به طور کامل تخریب شد.
 
«فرهاد نظری»، در این‌باره به CHN گفت: «خانه پور نواب پیش از این تخریب شده بود، اما حضور کارشناسان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی مانع از ادامه تخریب‌ها شد. اما بامداد امروز خانه روبروی پور نواب، یعنی خانه هلی‌ساز را به طور کامل تخریب کردند.
 
به گفته نظری، چهار خانه تاریخی دیگر در همین محدوده قرار دارد که وضعیت آن‌ها هم نامعلوم است و احتمال دارد در شب‌های آینده، آن‌ها هم تخریب شوند.
 
تخریب‌های انجام گرفته در بافت تاریخی شیراز به منظور گسترش حرم شاهچراغ انجام می‌شود و شهرداری شیراز به همراه تولیت امامزاده مسئول انجام این‌کار هستند.
 
این درحالی‌است که بارها اعلام شده آثار این محدوده از بافت تاریخی شیراز بسیار ارزشمند هستند و بخش مهمی از بافت تاریخی این شهر را تشکیل می‌دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه