پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تمدید نگاهداری منشور کوروش بزرگ در ایران

یادمان

تمدید نگاهداری منشور کوروش بزرگ در ایران

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 65، سال نهم، اسفند 1389 / فروردین 1390، رویه 25

دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران، به نمایندگی از سوی ده‌ها سازمان مردم‌نهاددیگر، خواستار آن شد که مدت ماندن منشور کوروش بزرگ در ایران تمدید شود. دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران، در این زمینه در نامه‌ای به ریاست سازمان میراث (یادمان‌های) فرهنگی کشور، از رییس این سازمان خواست تا: «زمینه‌ی تمدید مدت نگاه‌داری منشور را تا پس از تعطیلات نوروزی، فراهم آورد تا شمار بیش‌تری از هم‌میهنان، به‌ویژه با بهره‌‌گیری از تعطیلات نوروزی، به دیدن آن کامیاب گردند.»
البته باید دانست که به گفته‌ی آزاده اردکانی رییس‌کل موزه‌ی ملی ایران، کمابیش 204 هزار نفر از هم‌میهنان موفق شدند که از منشور کوروش بزرگ بازدید کنند. البته به دلیل کران‌مند (محدود) بودن وقت بازدید روزانه و تشریفات ویژه ایمنی که خود نیز وقت‌گیر بود، بسیاری از مشتاقان، نتوانستند به زیارت منشور برسند.
درخواست دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران را، انجمن‌های بیستون، انجمن فرهنگ هخامنشیان، دهکده سبز، ایلام‌شناسی ایران، اسفندگان، دوستداران حافظ شیراز، کهن‌دژ همدان، انجمن فرهنگی مهرگان، مرکز پژوهش‌های کاربردی، پژوهشکده‌ تاریخ و تمدن ایران، خشت خام و...، امضا کرده بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه