پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان نامه به ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دربارهٔ تجاوز به حریم درجه 1 پاسارگاد

یادمان

نامه به ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دربارهٔ تجاوز به حریم درجه 1 پاسارگاد

«دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران»، پیرو بیانیه‌ی منتشرشده از سوی گروهی از انجمن‌های پشتیبان و دوستدار میراث فرهنگی با عنوانِ «خواهان توقف هرگونه ساخت‌وساز صنعتی، حتی، در حریم درجه‌ی 3 محوطه‌ی جهانی پاسارگاد هستیم»، و به جهت حل شدن آسیب جدی‌ای که به حریمِ درجه‌ی یک این محوطه‌ی جهانی وارد آمده است، نامه‌ای را به ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره‌ٔ تجاوز به حریم درجه 1 مجموعه جهانی پاسارگاد ارسال کرده است.

متن نامه به شرح زیر است:

 

دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران

درود بر شما. امیدِ آن‌که در این وانفسایی که میراث فرهنگیِ کشورمان از هر سو در معرض نابودی قرار گرفته با ایمان و عزمی راسخ هدف‌های سازمان متبوع‌تان را پیش ببرید.
«دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران»، پیرو بیانیه‌ی منتشرشده از سوی گروهی از انجمن‌های پشتیبان و دوستدار میراث فرهنگی با عنوانِ «خواهان توقف هرگونه ساخت‌وساز صنعتی، حتی، در حریم درجه‌ی 3 محوطه‌ی جهانی پاسارگاد هستیم»، و به جهت حل شدن آسیب جدی‌ای که به حریمِ درجه‌ی یک این محوطه‌ی جهانی وارد آمده است، احتراماً خواهشمند است از آن‌جا که در سلسله‌مراتبِ اداری مقام شما بسی بالاتر از جایگاه مدیرکل‌ها و کارشناسان بخش‌های مختلفِ کشور است دستور دهید مجوز داده‌شده از سوی نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان دهبید به استعلام کارخانه‌ی یادشده (کارگاه‌های ترشی‌سازی و ذرت‌خشک‌کنی و رب گوجه‌ فرنگی، که در کنار هم هستند) لغو شود تا به واسطه‌ی این لغوِ مجوز، مجوز بعدیِ جهاد کشاورزیِ منطقه نیز لغو گردد.
از آن‌جایی که شماری از فعالان و انجمن‌ها پی‌گیر موضوع یادشده هستند واکنش سریع آن مقام سبب پایداری رابطه‌ی این گروه با آن سازمان شده و همه‌ی دوستداران میراث فرهنگی را شادمان خواهد ساخت. شایسته‌ی یادآوری است که اگر با دستور جنابعالی این مشکل برطرف شود روندِ پیشگیری از دست‌اندازی‌ها و تخلف‌های مشابه در حریم آثار تاریخی سریع‌تر خواهد شد.
پیشاپیش از حُسن همکاری شما بسیار سپاسگزاریم.

دبیر دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران
26/7/1393

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید