پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری سفر به سوادکوه سرزمین میوه‌های جنگلی

گردشگری

سفر به سوادکوه سرزمین میوه‌های جنگلی

دریاچه شورمست و روستای پاشاکلا دو خاتم فیروزه‌ای گردشگری در شهرستان سوادکوه هستند.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | nike air max heritage hybrid cars parts list , Sneaker News / Release Info

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تابستان فصل سفر است؛ فرقی نمی‌کند چند ساله باشید یا تعطیلات شما چه وقتی در سال باشد، همه‌ی آدم‌ها مسافرت‌ در فصل گرم سال را دوست دارند.

خانواده‌هایی که فرزندان محصل دارند از تعطیلات تابستانی برای برنامه‌ریزی راحت‌تری می‌توانند استفاده کنند، جوان‌ترها به هوای دریا و آفتاب مسافرت می‌روند و بزرگ‌ترها گرمای شهرهایشان را ترک می‌کنند و خلاصه همه به فکر عوض‌کردن آب و هوا می‌افتند.

هر مقصدی هم با توجه به جذابیت‌هایش، طرفدارهای خودش را دارد اما سفربه برخی نقاط همانند دریاچه شورمست مخصوص آن دست از مسافرانی است که دست از دنیای دود و چرخ دنده‌ها کشیده‌اند و در جستجوی بهشتی زمینی برای دمی نفس کشیدن می‌چرخند.

دریاچه شورمست در ارتفاعات بیشه‌ای دامنه‌های البرز مرکزی قرار گرفته است؛ دریاچه‌ای طبیعی به عمق 5 متر و وسعت 1 هکتار که دارای آبی شیرین است.

شورمست یکی از زیباترین اماکن طبیعی شهرستان سوادکوه است، تمام زیبایی‌ها در شورمست آرمیده است، عروس زیبای سوادکوه، متین و با وقار با آن آرامش خاص همیشگی‌اش همگان را به خود می‌خواند تا همه محسور دیدنش شوند. اطراف دریاچه جنگلی است که از درختان کهنسال و بلندقامت توسکا پوشیده شده است.

انعکاس کوه‌های پوشیده از درخت در چشمان زلال این عروس زیبا شاهکار چشم‌نوازی را خلق کرده است، دور تا دور دریاچه نیز راه خاکی ماشین رو برای علاقه‌مندان و مسافران تعبیه شده است که در بعضی از قسمت‌های آن امکان پارک وسیله نقلیه نیز وجود دارد. در اطراف دریاچه نیز امکاناتی از قبیل آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، سفره‌خانه، آلاچیق‌های کرایه‌ای برای لذت بردن از این مکان زیبا برای مسافران در نظر گرفته شده است.

شنا در این دریاچه ممنوع است، اما کسانی که دستی بر آتش ماهیگیری دارند می‌توانند تبحر خود را در این مکان بیازمایند.

 

"پاشاکلا"سرزمین جنگل و رود

پاشاکلا روستایی در دل بهشت سوادکوه است، روستایی زمردین با پوشش سبز مخملین و چشمه‌هایی روان و سیال که آبی خنک در عمق جان آن در حرکت است.

بعد از جاده فیروزکوه و پشت سرگذاشتن پل سفید و آلاشت اگر مسیرمان را به سمت دهستان کسلیان کج کنیم بعد از طی12-13کیلومتر از شهر زیراب قطعه‌ای بهشت برین پیش روی چشمانمان هویدا می‌شود.

روستای پاشاکلا از زیباترین و باصفاترین نقطه شهرستان سوادکوه است که خلق و خوی مردمانش نیز بی‌تاثیر بر زیبایی آن نبوده است.

اینجا مردمانش با دست رنج خویش به رنج برنج می‌کارند و از راه کشاورزی و دامداری روزی حلال بر سرسفره‌هاشان می‌برند.

جنگل‌های مخملین پاشاکلا با صدای همهمه پرندگان در میان آن و صدای پرطمطراق جویباران روان ترانه ماندن و زیستن را برای انسان‌های ساکن این روستا تداعی می‌کند.

روستایی بی‌نظیر از نقاش بی‌بدیل روزگار با حدود 50 خانوار ساکن در دل این نقطه از خاک پروردگار که یکرنگ و صمیمی در کنار هم زندگی را به تجربه نشسته‌اند و روزگار خویش را با دست رنج حلال و خلقی بسان طبیعت آنجا زیبا و مهربان می‌گذارنند.

آب و هوای اینجا با وجود خنکای آب رودخانه و سایه دستان درختان قامت به آسمان ساییده معتدل و بسیار خنک و روح نواز است.

جاده‌هایش بسان در ورودی بهشت می ماند و نگاهت را حیران در پی انتهای جاده می‌دواند.

میوه‌های جنگلی این منطقه طعمی بی‌نظیر دارد، زالزالک تلکا، آلوچه، تمشک و توت فرنگی ره آورد دل سخاوتمند جنگل‌های بکر این منطقه است.

نگاهت را به هر طرف که بچرخانی فقط دست نوازشگر و سخاوتمند پرودگار کائنات را در این قسمت از خاک سوادکوه می‌توانی به نظاره بنشینی هرچند دست انسانی نیز تغییراتی را بر این سرزمین ایجاد کرده است اما ایجاد این امکانات رفاهی زمانی را برای مسافران فراهم می‌آورد تا آسوده از این زیبایی‌ها لذت ببرند.


سارا ربیعی- خبرنگار ایسنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه