جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش: تاثیر منفی گرد و غبار بر جنگل‌های کرخه محسوس است

زیست بوم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش: تاثیر منفی گرد و غبار بر جنگل‌های کرخه محسوس است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش گفت: گرد و غبار و خشکسالی دو معضل تأثیرگذار بر پوشش‌ گیاهی و جانوری جنگل‌های کرخه است.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Giftofvision - Luxury, Premium & Contemporary Shopping

فیروز حاجی‌کلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد:‌ از سال گذشته شاهد کاهش نزولات آسمانی در منطقه بوده‌ایم و این معضل در کنار مشکلاتی ناشی از پدیده گرد و غبار، بر سطح آب‌های زیرزمینی تاثیر بسیاری داشته است.

وی افزود: البته با توجه به اینکه جنگل‌های حفاظت شده کرخه در حاشیه رودخانه قرار دارند، بافت گیاهی موجود در این منطقه توانسته تا حدودی در برابر خشکسالی مقاومت کند، ولی تاثیر منفی گرد و غبار بر جنگل‌های کرخه محسوس است.

حاجی‌کلی تصریح کرد: ریزگردها موجب شده برخی گونه‌های گیاهی و درختان زودتر از موعد خشک شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش خاطرنشان کرد: مهار ریزگردها و مقابله با گرد و غبار یک پروژه بزرگ ملی است و همه مسئولان باید در این زمینه همکاری کنند. جنگل‌های موجود در منطقه به نوعی مانند فیلتر عمل می‌کنند و مانع نفوذ ریزگردها به شهرها می‌شوند، ولی اگر قرار باشد این جنگل‌ها نیز خشک شوند، وضعیت به مراتب بدتر می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه