پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم لاک‌پشت‌هاي پيش از تاريخ مثل چرخ گرد بودند

زیست بوم

لاک‌پشت‌هاي پيش از تاريخ مثل چرخ گرد بودند

دانشمندان اعلام کردند، لاک‌پشت‌هايي که در حدود 60 ميليون سال پيش در مناطق شمال غربي امريکاي جنوبي مي‌زيسته‌اند، لاکي گرد به اندازه چرخ يک کاميون بزرگ داشتند.

LTB - JuzsportsShops | Puma MB.01 Rick And Morty LaMelo Ball Release Date , JofemarShops , kyrie 2 summer pack nike shoes girls roshe

به گزارش ميراث آريا (Chtn) و به نقل از يو پي آي، ديرينه‌شناسان دانشگاه‌هاي پاناما و امريکا در تازه‌ترين کاوش‌هاي خود در معدن زغال سنگ «سرژون» کلمبيا، فسيل گونه‌اي جديد از يک لاک پشت را کشف کردند که داراي لاکي به قطر يک و نيم متر بوده است.

اين اکتشاف نشان مي‌دهد که در دوره‌هاي انقراض دايناسورها، خزندگاني از مناطق گرمسير پا در زمين گذاشتند که جثه‌اي به مراتب بزرگتر از خزندگان امروزي داشتند.

ديرينه‌شناسان معتقدند، لاک دايره‌اي شکل اين لاک ‌پشت که از نظر اندازه و حالت شبيه به لاستيک يک کاميون بزرگ بوده به عنوان سپر دفاعي اين موجود در برابر شکارچي‌ها عمل مي‌کرده است.

از سويي ديگر اندازه بزرگ لاک دماي بدن لاک‌پشت را از گرم شدن زير نور خورشيد در امان نگه مي‌داشته است.

به گزارش ميراث آريا، معدن زغال سنگ سرژون در کلمبيا، محل کشف «تيتانوبوا» بزرگترين مار جهان و «کاربونيميز» لاک‌پشت آب‌هاي شيرين است که به بزرگي يک ماشين معمولي بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید