جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 20 میلیون کودک و نوجوان در معرض تخریب بازی های رایانه ای قرار دارند

خبر

20 میلیون کودک و نوجوان در معرض تخریب بازی های رایانه ای قرار دارند

خبرگزاری مهر: مدیر مرکز سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: 20 میلیون کودک و نوجوان در ایران در معرض تخریب بازی های رایانه ای قرار دارند.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | PUMA MB.01 Release Date , RegistroaraldicoShops , gray high top nike shoes for girls 2019

به گزارش خبرنگار مهر، مجید قادری عصر دوشنبه در کارگاه آموزشی "بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر تربیت کودک" که در حاشیه هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون در مجتمع فرهنگی آفرینش بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت بازی در دوران کودکی، اظهار داشت: بازی زبان کودک است و کودک سالم باید همواره بازی کند و نباید سطحی به این مسئله نگاه کنیم.

وی ادامه داد: فضای بازی و اسباب بازی نقش آموزشی برای کودکان دارد و اسباب بازی یک کالای فرهنگی است چون همانند یک فیلم و کتاب برروی جهان بینی کودک تاثیر می گذارد.

مدیر مرکز سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به بازی های کودکان، عنوان کرد: والدین نمی توانند حق بازی کردن را از کودکان بگیرند و اهمیت دادن و توجه به بازی کودک موجب تربیت درست و داشتن جامعه ای سالم خواهد شد.

قادری افزود: ایرانیان از گذشته های دور برای بازی کودکان خود اهمیت فراوانی قائل بودند که عروسکهای سفالی کشف شده مربوط به چهار هزار سال پیش در مناطقی از کشور نشان دهنده این مسئله است.

وی با بیان اینکه بازی کردن موجب تقویت جهان شناسی کودکان می شود، تصریح کرد: بازی کردن تقویت خودشناسی، جهان شناسی و خداشناسی کودکان را در پی دارد و اولین همبازی کودکان، مادران هستند که باید اصول بازی با کودک خود را بدانند.

مدیر مرکز سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دسته بندی اسباب بازی های مختلف موجود در دنیا، بیان داشت: با پیشرفت علم، اسباب بازی ها نیز روز به روز پیشرفته تر شدن و امروز تجارت اسباب بازی به چهارمین تجارت دنیا تبدیل شده است.

قادری اسباب بازی ها را به پنج دسته تقسیم کرد و گفت: اسباب بازی های به پنج دسته حرکتی و مهارتی، فکری، فرهنگی و هنری، آموزشی و کمک آموزشی و کمک درمانی تقسیم می شوند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان باید فضای بازی را به صورت بیرونی تجربه کنند، خاطرنشان کرد: کودکان را باید به بازی در پارکها و استفاده از وسایل بازی موجود در آنها عادت داد تا فضای بازی در بیرون از منزل را نیز تجربه کنند.

مدیر مرکز سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث بازی های رایانه ای پرداخت و گفت: بازی های رایانه ای از بالاترین تخریب روانی، جسمانی و اخلاقی برخوردار هستند و در حال حاضر 20 میلیون کودک و نوجوان در دنیا در معرض این تخریبها قرار دارند.

قادری پرخاشگری، اعتیادآور بودن، افت بینایی، انحراف در ستونهای فقرات، چاقی مفرط و افت تحصیلی را از جمله آسیبهای بازی های رایانه ای برای کودکان برشمرد.

وی یکی از راهکارهای کاهش آسیبهای بازی های رایانه ای را توجه به گروه سنی بازی ها دانست و اظهار داشت: کنترل زمان بازی، مشروط کردن بازی توسط والدین و نظارت بیشتر بر بازی کودکان از جمله دیگر راهکارهای کاهش آسیبهای بازی های رایانه ای هستند.

هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون از 15 الی 21 مهرماه در استان هرمزگان برگزار می شود که در حاشیه این جشنواره هرروز عصر یک کارگاه آموزشی در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه