شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر یک روانشناس: همسریابی اینترنتی روشی پرخطر

خبر

یک روانشناس: همسریابی اینترنتی روشی پرخطر

یک روانشناس و استاد دانشگاه سمنان، شیوه همسریابی اینترنتی را به طور کلی روش مردودی ندانست و گفت: این شیوه راه پرخطری برای همسرگزینی است و در حالی که راههای مستقیم‌تر و عینی‌تری وجود دارند که بیشتر برای ازدواج مناسب است.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Nike Blazer Low Platform Light Bone , AspennigeriaShops , air jordan 4 men retro , Release

دکتر شاهرخ مکوند حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اشاره به تغییر شیوه‌های آشنایی و نوع ازدواجها از سنتی به مدرنیته خاطر نشان کرد: علیرغم این تغییر هیچ دستورالعمل مدونی جایگزین قوانین و آیینهای محکم سنتی گذشته نشده است.


این روانشناس با اشاره به شیوه‌های همسریابی اینترنتی گفت: فضای اینترنت نیز فضایی شبیه فضاهای دیگر برای آشنایی است، به شرطی که این فضای مجازی مفری نباشد که افراد خود واقعی خود را پنهان کنند.


وی با بیان اینکه اکثر جوانان دید عمیقی نسبت به ازدواج ندارند و آن را یک فرآیند ساده می‌پندارند، خاطرنشان کرد: این حس استقلال طلبی جوان باعث می‌شود که در مسئله پر اهمیت ازدواج بخواهد مستقل عمل کند.


وی افزود: جوانان دیگر حاضر نیستند به شیوه سنتی عمل کنند و در واقع قبول حرف پدر و مادر و انتخاب آنها برایشان مشکل است و آسیب عمده از اینجا ناشی می‌شود یعنی کشمکش بین جوانها و والدین.


رئیس مرکز مشاوره تخصصی سلامت استان سمنان با بیان اینکه نمی‌توان گفت جوانان نمی‌توانند به شیوه‌های جدید ازدواج کنند، تصریح کرد: در صورتی که جوانان آگاهی‌های خود را بالا ببرند و در مورد خود و اطراف مقابل خود به هویت کاملی رسیده باشند، ازدواج موفقی خواهند داشت.


استاد دانشگاه سمنان اظهار کرد: در شیوه همسریابی اینترنتی اگر افراد حتی در فضای مجازی صادق باشند و همچنین در کوتاه مدت پا به دنیای واقعی بگذارند، می‌تواند بدون خطر بوده و حتی شیوه جدیدی برای ازدواج باشد.


وی در پاسخ این پرسش که مشاوره قبل از ازدواج چه تأثیری در انتخاب همسر ایده آل خواهد داشت، گفت: مسلمأ مشاور چون در این زمینه درس خوانده است با ابزارها و تستهایی که در اختیار دارد، بسیاری از معیارهایی را جوانان برای انتخاب همسر به آن نیاز دارند، در کوتاه مدت شناسایی می‌کند.


مکوند حسینی با بیان اینکه مشاور برای افراد تصمیم نمی‌گیرد، تصریح کرد: مشاور هم‌ترازی و ناهمترازیها را در کوتاه مدت شناسایی کرده و افراد را آگاه می‌کند که مثلأ این ناهم‌ترازی فرهنگی در آینده به شما صدمه خواهد رساند و در واقع آنها را هشیار می‌کند تا در آینده مشکلات آنها را غافلگیر نسازد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید