جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ نامهٔ فرهنگستان ـ شمارهٔ 47

کتاب‌

نامهٔ فرهنگستان ـ شمارهٔ 47

چهل‌وهفتمین شمارهٔ نامهٔ فرهنگستان منتشر شد. این شماره از نامهٔ فرهنگستان، همانند شماره‌هاى پیشین، شامل بخش‌هاى گوناگون، از جمله سرمقاله، مقاله، نقد و بررسى، تحقیقات ایران‌شناسى، گلچینى از دیرینه‌ها، فرهنگستان، تازه‌هاى نشر، اخبار و نامه‌هاست.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Air Jordan 4 Retro "White Oreo" CT8527 - 100 , NETWORK-PRESIDENTS Store - nike zoom hypercross trainer turquoise gold rings

 

 در بخش مقالهٔ این شماره عناوین زیر دیده مى‌شود: «مقدمه‌ای بر تاریخ نقد ادبی (نقد شعر عربی)»، احسان عباس ـ ترجمهٔ موسی اسوار؛ «دو سوءتفاهم در بحث نظریه‌های ادبی»، سعید رضوانی؛ «نگاهی دیگر به بیتی معروف از حافظ»، ایرج امیرضیائی؛ «مقایسهٔ دو چهرهٔ داستانی در ادبیات کودکان: مجید و نیکلا»، بهاره بهداد.

در بخش «نقد و بررسی» این شماره از نامهٔ فرهنگستان نیز سه مقاله آمده است: «واژه‌های نادر و ویژگی‌های دستوری یک متن فارسی یهودی» به قلم منصور معتمدی؛ «دربارهٔ حالات و مقامات م. امید»، نوشتهٔ سعید رضوانی؛ «بازنگری ترجمه‌ای فارسی از قرآن مجید»، تألیف مسعود قاسمی.

در بخش «تحقیقات ایران‌شناسی» مقاله‌ای با عنوان «شیطان و اهریمن» به قلم کتایون مزداپور و مینا سلیمی درج شده است. همچنین در بخش «گلچینی از دیرینه‌ها» مطلبی با عنوان «رسالهٔ الغفران در قرائت نیکلسون خاورشناس» به قلم عایشه بنت‌الشّاطی و با ترجمهٔ مهدی علیائی‌مقدم آمده است. در بخش «فرهنگستان» این شماره نیز مقاله‌ای با عنوان «واژه‌گزینی و دانش زبانی» به قلم محرّم اسلامی، سمانه ابهری و صفورا فدایی‌زاده آمده است.

سرمقالهٔ این شماره از نامهٔ فرهنگستان، با عنوان «طرح تدوین اطلس تاریخی زبان و ادب فارسی» و به قلم دکتر حسن حبیبی، عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.


منبع: تارنماي فرهنگستان زبان و ادب فارسی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه