جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی تکذیب می کند: - اولین کامیون‌های وسایل کارمندان سازمان میراث فرهنگی به تهران رسید

یادمان

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی تکذیب می کند: - اولین کامیون‌های وسایل کارمندان سازمان میراث فرهنگی به تهران رسید

شنیده‌ها حاکی از آن است که اولین کامیون‌های حاوی وسایل معاونت حفظ و احیا از شیراز به تهران رسیدند. مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اما می گوید که این شنیده ها صحت ندارد. دو سال پیش به رغم هشدار کارشناسان میراث فرهنگی، معاونت حفظ و احیا با دستور رییس وقت این سازمان به شیراز منتقل شد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- شنیده‌ها حاکی از آن است که نخستین کامیون هایی که وسایل کارمندان معاونت حفظ و احیای شیراز را به تهران آورده به ارگ آزادی رسید. مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اما می گوید که این شنیده‌ها صحت ندارد. هنوز تعداد پرسنلی که می خواهند به تهران بیایند، مشخص نیست در نتیجه هیچ وسیله‌ای هم منتقل نشده است.
 
با این وجود، هر لحظه از سازمان میراث فرهنگی خبر، شنیده و مطلب جدیدی از انتقال کارمندان این سازمان به تهران به گوش می‌رسد، گفته می شود که بسیاری از کارمندان با شتاب بسیار وسایلشان را جمع و بسته بندی کرده اند که مبادا مسئولان سازمان از تصمیم جدید خود منصرف شوند. حتی شنیده شده که اتاق رییس معاونت زودتر از همه اتاق ها وسایلش بسته بندی شده و داخل کارتون گذاشته شده است.
 
«مسعود شریفی»، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی این گفته‌ها را نادرست می‌داند و تاکید می‌کند که هنوز تعداد کارمندانی که قرار است به تهران بازگردند، مشخص نیست از طرف دیگر معاون حفظ و احیا به طور قطع در شیراز می ماند و منتقل نمی شود.
 
به رغم گفته های شریفی، برخی از آمارهای غیر رسمی که از سوی برخی از دوستداران میراث فرهنگی تهیه شده، گویای آن است که نظر سنجی‌ها انجام شده و 95 درصد کارمندان خواستار آن هستند که دوباره به تهران بازگردند. از سوی دیگر کارمندان بومی هم تقاضای آمدن به تهران دارند. گفته می شود که معاونت به طور تقریبی 80 کارمند دارد که 60 نفر آن ها از تهران به شیراز منتقل و 20 نفر از نیروهای بومی استخدام شده بودند. امروز بیشتر این کارمندان می خواهند که به تهران بازگردند.
 
شریفی اما توضیحات مفصلی درباره این شنیده‌ها دارد و می گوید:« هنوز هیچ گونه نظرسنجی انجام نشده و تنها تعدادی از کارمندان ناراضی می توانند به تهران بازگردند و این مسئله به مفهوم انتقال معاونت از شیراز به تهران نیست. از طرف دیگر نیروهای بومی به هیچ عنوان نمی توانند به تهران بازگردند.»
 
شریفی تاکید می کند که این گفته ها در مورد انتقال همه شایعه است و تنها برخی از کارمندان که از وضعیت خود در شیراز ناراضی هستند، می توانند باز گردند و بازگشت رییس معاونت هم شایعه‌ای بیش نیست.
 
به گفته‌ مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، به طور قطع 30 نفر از نیروهای بومی می مانند و در این زمینه هیچ گونه شک و شبهه‌ای وجود ندارد.
 
مسئله استقرار کارمندان در تهران، یکی دیگر از دغدغه‌های مهم کارمندان سازمان میراث فرهنگی است، چراکه ساختمان ارگ آزادی بعد از انتقال کارمندان، تبدیل به ساختمانی شد که دو موزه را به آن منتقل کرده و هر بخش آن به کاری اختصاص داده شد. امروز معلوم نیست که شرایط آن دو موزه ( نقاشی پشت شیشه و موزه هنرهای ملی ) چه می شود؟ از سوی دیگر ساختمان صنایع دستی میدان ولیعصر هم تخلیه شده و هنوز شرایط کارمندان دورکار هم معلوم نیست.
 
شریفی اما می گوید که برای همه کارمندان برنامه ریزی شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
 
یکی دیگر از بحث‌های داغ این روزهای معاونت در شیراز این است که کارمندانی که منتقل می شوند باید همه هزینه هایشان را خودشان پرداخت کنند.
 
مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی می گوید که ما کارمندی را اجبار نکردیم که بازگردد و طبق قانون در مورد آن ها برخورد می شود. زمانی که قرار بود دولت آن ها را منتقل کند، دولت همه هزینه ها را پرداخت کرد اما بحث انتقال دیگر اجباری از جانب دولت نیست.
 
به رغم گفته های شریفی اکنون بار دیگر چون دو سال گذشته معاونت حفظ و احیا دچار تنش های بسیار شده است و کارمندان آشفته از وضعیت مبهمی که دارند، هستند. دو سال پیش، کارشناسان و استادان دانشگاه چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودند.
 
رحمت الله سلیمانی فارسانی، یکی از دوستداران میراث فرهنگی می گوید که به دنبال این طرح غیرکارشناسانه تقریبا تعداد 480نفر نیروهای پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و معاونت میراث فرهنگی به 80نفر تقلیل یافت و تعداد 48کارشناس و عضو هیات علمی پژوهشکده باستان شناسی به هشت نفر کاهش یافت؛ یعنی تعدادی دورکار شدند و تعدادی عطای سازمان را به لقایش بخشیدند و 26نفر از باستان شناسان با تجربه و پیشکسوت پژوهشکده در اعتراض به این تصمیم نادرست، خود را پیش از موعد بازنشسته کردند. 
 
اکنون معلوم نیست که سرانجام کارمندان این معاونت چه می شود و چه شرایطی پیدا می کنند و چگونه می توانند بار دیگر به شرایط مشخصی رسیده و بتوانند به حفاظت از میراث فرهنگی این مملکت برسند.
 
فاطمه علی اصغر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه