سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی اهدای کتابخانه اختصاصی شادروان دکتر بهرام فره وشی به مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی

رویدادهای فرهنگی

اهدای کتابخانه اختصاصی شادروان دکتر بهرام فره وشی به مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی

برگرفته از روزنامه اطلاعات، شماره  25780، چهارشنبه 18 دی 1392


همسر روانشاد دکتر بهرام فره وشی کتابخانه وی را به مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا کرد. خانم دکتر هما گرامی در نامه ای به سید کاظم بجنوردی ریاست مرکز، نوشت:

جناب آقای سید کاظم بجنوردی

پیرو مذاکرات قبلی در مورد اهدای کتابخانه شخصی همسرم، شادروان دکتر بهرام فره وشی به مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی، تقاضا دارم طبق مقررات معمول دستور مقتضی صادر فرمایند.

با سپاس فراوان هماگرامی(فره وشی)سید کاظم بجنوردی ریاست مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی نیز درنامه ای به ایشان پاسخ داد. متن نامه ریاست مرکز به این شرح است:

سر کار خانم دکتر هما گرامی

پس از تقدیم سلام واحترام،یادداشت آبان ماه 1392 ش سر کار، مبنی بر ‏اهداء کتابخانه روانشاد دکتر بهرام فره‌وشی، عز وصول بخشید. حسن ظن سرکار به این مرکز و ‏فعالیت های بزرگ پژوهشی و فرهنگی آن، موجب سپاس وهم دلگرمی ما در اجرای وظایفی است ‏که طی سی سال اخیر برعهده شناخته ایم. کتابخانه استاد فره‌وشی بی‌گمان مکمل 68 گنجینه دیگری خواهد بود که تا کنون به این مرکز اهدا شده است و مورد استفاده ‏محققان و نویسندگان عرصه های مختلف تاریخ و ادب و فرهنگ این سرزمین قرار دارد. افزون بر این، تردید ندارد که این گنجینه در تألیف دانشنامه زبانها و گویشهای ایرانی نیز بسیار مورد استفاده واقع خواهد شد.

مسلم است ‏که یکی از وظایف ما حفظ و توسعه این مجموعه ها و ایجاد امکانات کافی برای استفاده از آنها، برحسب آئین نامه مخصوص حفظ و گسترش گنجینه های مرکز، است. بنابراین بدیهی است که ‏محلی برای گنجینه اهدایی یاد شده در کتابخانه، به نام «گنجینه دکتر بهرام فره‌وشی» یا عنوان ‏دیگری که مورد توافق طرفین باشد، اختصاص خواهد یافت. ضمن اظهار سپاس مجدد از اهداء این گنجینه ، موفقیت شما را در خدمات مخلصانه فرهنگی از پروردگار بزرگ خواهانم. این اقدام بزرگ سرکار بی‌گمان مایه خشنودی روح آن استاد، که عمری برای توسعه و باروری فرهنگ کشور ما کوشیده است خواهد بود.

کاظم موسوی بجنوردی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید