سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آثار نفیس خطی کتابخانه ملی در دسترس جهانیان قرار گرفت

خبر

آثار نفیس خطی کتابخانه ملی در دسترس جهانیان قرار گرفت

هفت اثر نفیس خطی موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی با قرار گرفتن در کتابخانه دیجیتال جهانی از 25 آذرماه در دسترس همه جهانیان قرار گرفت.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | SBD - nike sb trainer endor khaki gum white and green - 016 Release Date - Air Jordan 4 Red Thunder CT8527

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ میراث فرهنگی ـ این آثار ایرانی شامل نسخه ای از قرآن نفیس خطی، "عجایب المخلوقات"، "رساله جهادیه"، "ذخیره خوارزمشاهی"، "سفینه ملاصدرا" و دو اثر چاپی نفیس «مثنوی معنوی» و "شاهنامه بایسنقری" است که پس از رقمی سازی برای نماینده کتابخانه دیجیتال جهانی ارسال و در این کتابخانه قرار گرفت.

کتابخانه دیجیتال جهانی با گلچینی از آثار رقمی شدة مربوط به زبانها و فرهنگ های مختلف، از سه سال پیش با نشانی اینترنتی www.wdl.org به معرفی آثار برجسته و نفیس جهانی می پردازد. این کتابخانه مجازی بین‌المللی که با حمایت یونسکو و با هدف ارتقای تفاهم بین فرهنگ ها، گسترش حجم و تنوع محتوای فرهنگی در شبکة جهانی و دسترس پذیرسازی منابع برای آموزشگران، پژوهشگران و کاربران راه انداز شده است. آثار موجود در تارنمای این کتابخانه شامل نسخ خطی، منابع نفیس و نایاب، نقشه، صدا، نت موسیقی، تصویر، طرح های معماری، و مانند آن است و برای هر منبع علاوه بر فایل های دیجیتالی محتوا، فراداده هایی آماده می کند. همچنین متن چکیده ها نیز به صورت شنیداری قابل دسترسی است.

گفتنی است سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان اولین نماینده از ایران در کتابخانه دیجیتال جهانی به معرفی و دیجیتال سازی هفت اثر نفیس و خطی از ذخایر گرانبهای فرهنگ و هنر ایرانی به جهانیان و حفاظت از آنها در گنجینه جهانی دیجیتالی می پردازد. لازم به ذکر است این منابع عظیم و فاخر ملی از طریق نشانی http://www.wdl.org/en/search/gallery/?institution=national-library-and-archives-islamic-republic-iran قابل دسترسی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه