پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پلنگ مجروح تنکابنی قطع نخاع کامل شد

زیست بوم

پلنگ مجروح تنکابنی قطع نخاع کامل شد

دکتر معماریان در مورد آخرین وضعیت پلنگ تنکابن گفت: عکس رادیوگراف و سی تی اسکن نشان می دهد پلنگ هدف گلوله قرار گرفته است و ساچمه های متعددی در بدن حیوان وجود دارد. یکی از گلوله ها نیز پس برخورد با ستون مهره ها از مهره کمری L5 وارد و در مهره L6 ثابت شده و نخاع حیوان را کاملا از بین برده است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | IetpShops - nike zoom kobe v 2009 black friday sale today 2016 - Buy Online - nike zoom kobe v 2009 black friday sale today 2016 for Women & Men

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، دکتر معماریان در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان مبنی بر اینکه سرنوشت پلنگ تنکابن چه خواهد شد، گفت: از نظر ما ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار دشوار خواهد بود.

دکتر دهقان، جراح و استاد دانشکده دامپزشکی تهران نیز پس از بررسی وضعیت این پلنگ، قطع نخاع کامل حیوان را تایید و اعلام نموده است که این عارضه برگشت ناپذیر است.

ساچمه های موجود در بدن حیوان مربوط به زمان های مختلف است و این نشان می دهد که پلنگ چندین نوبت هدف گلوله قرار گرفته است. ضمنا پنجه دست چپ این پلنگ نیز در گذشته از ناحیه مچ قطع شده است که احتمالا به دلیل گرفتار شدن در تله سیمی بوده است.

پلنگ تنکابن چندین بار پس از تحمل رنج ناشی از برخورد گلوله و قطع شدن پنجه دست بر اثر گرفتاری در تله های سیمی، هربار به زندگی ادامه داده و نهایتا شلیک آخرین گلوله منجر به قطع نخاع و فلج کامل پلنگ شده است.

این پلنگ که جنسیت آن نر بوده و جثه بسیار بزرگی دارد شب گذشته در حاشیه رودخانه ای در منطقه جنگلی دوهزار تنکابن در حالی که قادر به حرکت دادن پاهای خود نبوده و خود را روی زمین می کشیده، مشاهده شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه