جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پلنگ ایرانی در سیستان و بلوچستان رویت شد

زیست بوم

پلنگ ایرانی در سیستان و بلوچستان رویت شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان گفت: تصویر زنده یک قلاده پلنگ ایرانی برای نخستین بار در این شهرستان واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان ضبط شد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش ایرنا، موسی دهقان نژاد افزود: بر اساس شواهد به دست آمده عمده زیستگاه این گربه سان در سیستان و بلوچستان 'ارتفاعات کوه بیرک' در سراوان و شهرستان نیکشهر است.

وی اظهار داشت: ماموران محیط زیست سراوان پس از 25 روز تلاش شبانه روزی و استفاده از دوربین تله موفق به ضبط تصویر پلنگ ایرانی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بیرگ این شهرستان شدند.

دهقان نژاد گفت: مهمترین زیستگاه این جانور جنگل‌ها و ارتفاعات بیش از چهار هزار متر است که کوه بیرک از جمله این مناطق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پلنگ ایرانی با توجه به کمبود منابع غذایی و خطرات احتمالی گونه‌ای در معرض انقراض است و شواهد نشان می‌دهد تنها 10 قلاده از این جانور کمیاب در منطقه وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان افزود: این جانور با جثه‌ای کشیده و باریک جزو بزرگ‌ترین گربه سانان ایران محسوب می‌شود که بسیار زیبا است و با توجه به هوشیاری زیاد، ضبط تصویر زنده از آن کاری بسیار سخت و زمان‌بر است.

وی ادامه داد: دوربین‌های تله با هدف شناسایی و حفاظت بیشتر از گونه‌های جانوری کمیاب در زیستگاه‌های احتمالی این جانوران در شهرستان سراوان بکار گرفته شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان گفت: هفته گذشته نیز با کمک این دوربین جانوری بسیار نادر به نام 'شاه روباه' در 'منطقه حفاظت شده بیرک' سراوان شناسایی شد .

منطقه حفاظت شده بیرک با 73 هزار هکتار وسعت در غرب شهرستان سراوان واقع شده و گونه‌های جانوری کمیاب و نادر در آن زیست می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه