پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش خبرهایی از شهرآورد 76

ورزش

خبرهایی از شهرآورد 76

داور شهرآورد 76 مشخص شد

هفتاد و ششمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی روز جمعه برگزار خواهد شد که محسن قهرمانی محتمل‌ترین گزینه برای قضاوت این بازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته داوران فدراسیون فوتبال ابتدا 7 گزینه را برای قضاوت دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال معرفی کرد اما در نهایت روز دوشنبه در مورد دو گزینه به جمع بندی نهایی رسید که این دو داور احمد صالحی و محسن قهرمانی بودند.

این تصمیم در شرایطی به مراحل پایانی خود نزدیک شد که سه داور مطرح کشورمان به دلیل حضور در خارج از کشور عملا شانسی برای قضاوت این دیدار نداشتند. علیرضا فغانی، سعید مظفری زاده و محسن ترکی که برای حضور در کلاس داوری در مالزی به سر می‌برند نیمه‌های شب پنجشنبه به تهران می رسند و عملا نمی توانند بازی جمعه را قضاوت کنند.

در حالی که احمد صالحی و محسن قهرمانی شانس قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس را داشتند خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد حکم داوری دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و صبای قم به نام احمد صالحی زده شده تا محسن قهرمانی تنها گزینه قضاوت شهرآورد 76 باشد. در این مورد گفته می شود امور پروازی وی برای سفر به تهران نیز انجام شده است.

محسن قهرمانی در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر بازي بین تیم های ذوب آهن و سپاهان را سوت زده بود که عملکرد خوب وی در آن بازی سخت و پربرخورد تاثیر زیادی در انتخاب این داور مشهدی به عنوان داور هفتاد و ششمین شهرآورد پایتخت داشت.

هفتاد و ششمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس که از رقابت های هفته بیست و سوم لیگ دوازدهم محسوب می شود، ساعت 15 روز جمعه 6 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

 

علی کریمی به شهرآورد نزدیک شد

رسیدن یا نرسیدن علی کریمی به شهرآورد 76 همچنان یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های این بازی است. برخی می‌گویند او قطعا به بازی نمی‌رسد و افراد دیگری معتقدند کریمی بدون شک یکی از بازیکنان پرسپولیس برابر استقلال خواهد بود!

به گزارش ایسنا، یکشنبه این هفته بود که پس از مشخص شدن جواب MRI کریمی، گفته شد او به شهرآورد روز جمعه نمی‌رسد تا همه نگاه‌ها به احتمال غیبت او در این بازی جلب شود. از همان روز اول برخی معتقد بودند این سیاست گل‌محمدی و پرسپولیسی‌هاست که تمرکز استقلالی‌ها را در آستانه شهرآورد بر هم بزنند و به نوعی آنها را گیج کنند!

با این حال اظهار نظرهای پزشک پرسپولیس هم به گونه‌ای بود که ظاهرا قصد داشت روحیه سرخپوشان و هواداران این تیم را برای شهرآورد حفظ کند و صحبتی از نرسیدن کریمی به این بازی انجام ندهد. در این میان وضعیت کریمی به یکی از سوژه‌های مصاحبه‌ها با بازیکنان و پیشکسوتان دو تیم تبدیل شد. برای نمونه آرش برهانی مهاجم استقلال گفته بود شک نکنید کریمی به شهرآورد می‌رسد و مقابل استقلال بازی می‌کند.

در همین زمینه دکتر محمد رازی، نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با اشاره به فیزیوتراپی شماره 8 سرخپوشان در کلینیک خود اظهار کرد: کریمی امروز (چهارشنبه) نزد من آمد و یک جلسه فیزیوتراپی انجام داد. از نظر من وضعیت پایش بد نیست و مشکلی برای بازی روز جمعه ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کریمی برای بازی روز جمعه 50 - 50 است. او دچار کشیدگی شده و احتمال دارد در صورت بازی کردن پارگی هم برای پای مصدومش رخ دهد.

رازی همچنین گفت: بعد از جلسه فیزیوتراپی امروز وضعیت پای کریمی بهتر است اما همه چیز بستگی به نظر خودش دارد که در بازی روز جمعه به میدان برود یا خیر.

 


از سیلی اصلی تا مشت برومند! شهرآورد‌های (داربي - دربي) جنجالی و به یاد ماندنی

دیدارهای تیم‌های استقلال و پرسپولیس، این دو تیم پر طرفدار تهرانی، همیشه شور و حال خاصی داشته‌ است. نگاهی داریم به حاشیه‌های جنجالی و جالب دیدارهای پرسپولیس و استقلال از گذشته‌های دور تاکنون، که در نوع خود جالب است.

شهرآورد سنتی فوتبال ایران که می‌توان آن را معروف‌ترین شهرآورد آسیا دانست، رقابتی ۴۴ ساله است که رخدادهای تلخ و شیرین بسیاری را در دل خود جای داده است. نخستین شهرآورد پایتخت، شانزدهم فروردین‌ سال ۴۷ با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم بعدازظهر فردا برای هفتاد و ششمین بار رودر‌روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش «تابناک»، تاکنون استقلال ۲۴ بار و پرسپولیس نوزده بار در شهرآورد پیروز شده‌اند و در ۳۲ بازى دیگر، دو تیم به نتیجه مساوى رضایت دادند. در ۷۵ رقابت گذشته، گل‌ها و صحنه‌های زشت و زیبای زیادی در شهرآورد پرهیجان پایتخت رقم خورده و تاریخ این مسابقه پر است از اتفاقاتی که تا پیش از وقوع هرگز قابل پیش‌بینی نبودند.

شهرآورد تهران گاهی چنان ملال‌آور و کسالت بار است که در نود دقیقه حتی یک موقعیت خطرناک هم روی دروازه‌ها خلق نمی‌شود و گاهی در مدت زمان کمتر از ده دقیقه نقطه اوج هیجان را به تصویر می‌کشد.
 
سیلی اصلی: عزیز اصلی، دروازه‌بان ‌سال‌های دور پرسپولیس‌تن‌ها، بازیکنی است که در تاریخ شهرآورد‌ها دو بار با سیلی‌گونه داور مسابقه را نوازش کرده است. در‌ سال ۴۸ ابوالقاسم حاج‌ابوالحسن و در‌ سال ۴۹ مرحوم ارشد برازنده طعم سیلی‌های عزیز را چشیدند!

نخستین توفان شهرآورد: در پنجمین رویارویی سرخابی‌ها در سوم مهر سال ۱۳۴۹، نخست پرسپولیس با گل‌های علی پروین (۷) و حسین کلانی (۲۳) از حریف پیش افتاد اما توفان بیست دقیقه پایانی استقلال، شکست سه بر دو پرسپولیس را رقم زد. آبی‌پوشان در این بازی توسط جواد قراب (۷۳)، کارو حق وردیان (۸۷) و عباس مژدهی (۸۸) به گل رسیدند.
 
نخستین دیدار نیمه تمام: شهرآورد تهران از‌‌ همان آغاز تولد با درگیری‌های بازیکنان و مربیان دو تیم عجین شده و حتی سه بار به دلیل شدت درگیری‌ها نیمه تمام مانده است. نخستین بار در هجدهم آذر ۱۳۵۲ و در مسابقه‌ای که «رودولف شوئرر» داور سر‌شناس سوئیسی قضاوت آن را بر عهده داشت،‌ شهرآورد به درگیری کشیده شد. استقلالی‌ها پس از شکست ۶ بر صفر در شهرآورد دنبال جبران آن باخت بودند و حساسیت بالا باعث شد بازیکنان دو تیم در چند صحنه با همدیگر درگیر شوند.
 
شهرآورد شش تایی‌ها: دوازدهمین رویارویی استقلال و پرسپولیس در روز شانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۲، تاریخی‌ترین رقابت بین دو تیم تا به امروز به شمار می‌رود. برتری شش بر صفر پرسپولیس با گل‌های حسین کلانی (۳۲)، ایرج سلیمانی (۴۵ و ۵۶) و همایون بهزادی (۵۰ و ۸۶ و ۹۰) زمینه‌ساز نماد «شش تایی‌ها» شد که تا به امروز در کری‌خوانی‌ها علیه آبی‌ها استفاده می‌شود. با توجه به برگزاری همزمان این بازی با مسابقات جهانی کشتی آزاد ۱۹۷۲ در ورزشگاه شهید حیدرنیا فعلی، گروه فیلمبرداری به زمین فوتبال اعزام نشد و به همین دلیل هیچ فیلم یا عکسی از این مسابقه در دست نیست.
 
پربیننده‌ترین بازی: جمعه ۲۲ مهر ماه ۱۳۶۲ بیست و ششمین شهرآورد سرخابی‌ها برگزار شد. آنچه این دیدار را در یادها جاودانه کرد، حضور تماشاگران بی‌شمار در استادیوم آزادی بود. در آن روز سرد، هزاران بیننده، روانه استادیوم آزادی شدند تا بازی را از نزدیک ببینند. شمار آنان به اندازه‌ای بود که حتی کنار زمین و روی پیست تارتان ورزشگاه آزادی و تا بالای نورافکن‌ها هم پر از تماشاچی شده بود؛ صد و بیست هزار نفر بازی را دیدند و استقلال با تک گل پرویز مظلومی رقیب دیرینه را مغلوب کرد.
 
جنجالی‌ترین شهرآورد: پانزدهم دی‌ ماه سال ۱۳۷۳ سرخابی‌ها پس از دو سال وقفه، یکی از پرحاشیه‌ترین شهرآورد‌های پس از انقلاب را برگزار کردند. قضاوت احمد ابهران مقدمه‌ای بر جنجال برانگیز‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود. اوج تنش این بازی در دقیقه ۸۸ و با درگیری شدید مجتبی محرمی و امیر قلعه‌نویی رخ داد که داور هر دو بازیکن را بیرون کرد. در ادامه تماشاگران عصبانی و خشمگین پرسپولیس که پیروزی دو بر صفر را با تساوی دو بر دو عوض کرده بودند از ضلع شمالی ورزشگاه به داخل زمین ریختند و بازی تعطیل شد. تلویزیون چند ثانیه‌ از این درگیری را پخش کرد؛ اما ناگهان تصاویر قطع شد. چند روز بعد فدراسیون فوتبال به دلیل هجوم تماشاگران پرسپولیس به زمین، بازی را سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد و بازیکنانی را که با هم درگیری داشتند، با محرومیت‌های سنگین جریمه کرد. مجتبی محرمی، احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی، به ترتیب سه، دو و یک ‌سال محروم شدند. پیوس، فکری، ورمزیار و غفوری‌های‌اصل هم هر کدام شش ماه محروم شدند.
 
شکستن طلسم هفت ساله: خبر نداشتم با گلی که در دقیقه ۸۷ به ثمر رساندم، پس از هفت سال باعث پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال شدم، این صحبت ادموند بزیک بعد از گلزنی در شهرآورد شماره ۴۲ در سال ۱۳۷۵ بود؛ گلی که در نخستین حضورش در شهرآورد تهران به ثمر رساند. این گل با موسیقی سریال گل پامچال همراه شد و هواداران پرسپولیس شعار «گل بزیک، گل بزیک، بیرون بیا...» را سال‌ها در محل برگزاری دیدارهای این تیم سر می‌دادند.
 
شهرآورد نه نفره: یکی از معروف‌ترین تقابل‌های آبی و قرمز پایتخت به بازی دو تیم در مهر ۱۳۷۸ بازمی‌گردد. در آن مسابقه پرسپولیس در نیمه نخست با اخراج نادر محمدخانی و اسماعیل حلالی ۹ نفره شد؛ اما استقلالی‌ها نتوانستند در دقایق باقی ‌مانده بازی، دروازه سرخپوشان را باز کنند تا این مسابقه هم به دلیل مقاومت ۹ نفره پرسپولیس مشهور شود.
 
درگیری در زمین شهرآورد: پیوستن مهدی هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال و نخستین حضور او در شهرآورد با پیراهن آبی، حساسیت شهرآورد یک‌شنبه هشتم اسفند ۱۳۷۸ را مضاعف کرده بود. در آن بازی نیمه نخست بدون گل به پایان رسید اما بالاخره در دقیقه ۵۷ قفل دروازه‌ها توسط بهروز رهبری‌فرد شکست. ده دقیقه بعد محمد نوازی، بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه ۸۶ مهدی هاشمی‌نسب دروازه پرسپولیس را باز کرد و در مراسم شادی پس از گلش به حالت اغما فرو رفت. در ادامه علی کریمی در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند اما در ثانیه‌های آخر مسابقه بود که پرویز برومند، دروازه‌بان استقلال با مشت به صورت پایان رافت، مهاجم پرسپولیس کوبید و کتک‌کاری بازیکنان شروع شد.
 
پایان طلسم استقلال: پس از ۹ بازی پیاپی و بردهای پیاپی پرسپولیس در شهرآورد، استقلال سرانجام توانست در شهرآورد پنجاهم با فرار علیرضا اکبرپور در دقیقه ۷۲ و ضربه دقیق این بازیکن به جاده موفقیت در شهرآورد‌ها بازگردد.
 
مشت برومند: سال ۷۹ برومند با مشت به صورت پایان رافت مهاجم پرسپولیس کوبید و یک سال و نیم محروم شد. به همین دلیل پرویز برومند، یکی از بازیکنانی است که نام وی سال‌ها در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال باقی مانده است.

سریع‌ترین گل: علی سامره در پنجاه و سومین رویارویی سرخابی‌ها سریع‌ترین گل تاریخ این رقابت سنتی را به ثمر رساند. مسابقه‌ای که در تبریز برگزار شد و سامره در آن لقب «علی ۳۰ ثانیه» را از آن خود کرد.
 
شیرین‌کاری‌های شیث: شیث رضایی سه صحنه به یاد ماندنی را از خود در تاریخ شهرآورد‌‎‌ها به ‌جای گذاشته است. نخستین آن در شهرآورد شماره ۶۲ بود که با به ثمر رساندن یک گل به خودی مانع از پیروزی سرخپوشان شد. در شهرآورد ۶۸ هم او با علیرضا حقیقی درگیری پیدا کرد که با دخالت سایر بازیکنان خصوصا کریم باقری، غایله ختم شد. اتفاق سوم به اشتباه این مدافع در شهرآورد ۶۹ برمی‌گردد که تعلل کرد و باعث به ثمر رسیدن گل برتری استقلال توسط فرهاد مجیدی در دقیقه ۳+۹۰ شد.
 
پایان تساوی‌ها با شوت باقری: کریم باقری در دقیقه ۸۷ شهرآورد ۶۸ با شوتی دیدنی دروازه استقلال را باز کرد تا به طلسم شش مساوی متوالی، یک بر یک در شهرآورد‌ها پایان بدهد. همه هواداران از تساوی‌های یک بر یک خسته شده بودند و به نوعی آن را از قبل طراحی شده می‌دانستند. گل باقری به تساوی‌های ملال آور دو تیم پایان داد.
 
ماراتن پیروزی‌های استقلال: در دقیقه ۳+۹۰ شهرآورد ۶۹ فرهاد مجیدی از اشتباه شیث رضایی استفاده کرد و توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. آن پیروزی سرآغازی بود بر ۴ برد متوالی استقلال مقابل پرسپولیس در شهرآورد‌ها. پس از این موفقیت‌ها عدد چهار به عنوان سمبل کری‌خوانی‌های هواداران آبی علیه سرخ‌های پایتخت مطرح شد.
 
هت تریک طلایی‌: ایمون زاید در حالی به عنوان بازیکن جانشین در شهرآورد ۷۴ وارد زمین مسابقه شد که پرسپولیس با دو گل از استقلال عقب بود و یک بازیکن هم کمتر داشت. مصطفی دنیزلی پس از این اتفاقات ایمون زاید را وارد زمین کرد. این بازیکن در فاصله زمانی ده دقیقه، سه بار دروازه استقلال را باز کرد تا هم هت‌تریک کند و هم پایان دوران پیروزهای پیاپی استقلال را رقم بزند.

 


تمهیدات شهرآورد 76 پایتخت

حضور 50 پزشک، 10 آمبولانس، بیش از 500 اتوبوس و مینی‌بوس در کنار حضور کارشناسانی از ارگان‌های خدماتی نظیر سازمان وظیفه‌عمومی ناجا در ورزشگاه آزادی، از تمهیداتی است که برای برگزاری هفتاد و ششمین شهرآورد در نظرگرفته شده است.

به گزارش ایسنا، 50 پزشک و 10 دستگاه آمبولانس برای پوشش شهرآورد هفتاد و شش پایتخت از سوی اورژانس تهران در ورزشگاه آزادی مستقر خواهند شد و آنگونه که حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به ایسنا می‌گوید: تکنیسین‌های اورژانس از ساعت 8 صبح روز جمعه تا پایان مسابقه و خالی‌شدن معابر از تماشاچیان در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

به گفته وی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به همراه 50 پزشک و تکنیسین فوریت‌های پزشکی در ورزشگاه مستقر خواهند شد و دو دستگاه آمبولانس نیز از شب قبل از آغاز مسابقه در کنار در شرقی و غربی استادیوم آزادی محدوده ورزشگاه آزادی خواهند بود.

حضور کارشناسان و مشاورانی از سازمان وظیفه‌عمومی ناجا در ورزشگاه آزادی نیز از دیگر اقداماتی است که برای نخستین بار به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان قرار است در ورزشگاه آزادی اجرا شود، طرحی که به گفته سرهنگ فرهاد عرب، معاون اجتماعی سازمان وظیفه‌عمومی ناجا، با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان انجام شده و سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز از این تصمیم استقبال کرده است.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه‌عمومی ناجا، با بیان اینکه این سازمان در دو قسمت از محوطه داخلی ورزشگاه آزادی غرفه خواهد داشت به ایسنا گفت: کارشناسان سازمان از حوالی ساعت 10 صبح روز جمعه تا پایان مسابقه آماده ارائه مشاوره، ارائه بروشور و معرفی خدمات سازمان وظیفه عمومی به تماشاگران خواهند بود.

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران‌بزرگ نیز از اجرای تمهیدات انتظامی در ورزشگاه و اطراف استادیوم آزادی برای شهرآورد فردا خبر داد و با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای برقراری امنیت شهرآورد اعلام کرد: پلیس همانند گذشته طر‌ح‌های انتظامی و ترافیکی ویژه این بازی را در ورزشگاه و اطراف آن اجرا می‌کند و نیروهای انتظامی به منظور برقراری نظم و امنیت از صبح روز بازی در ورزشگاه و مسیرهای منتهی به آن مستقر می‌شوند و تا تخلیه کامل ورزشگاه حضور دارد.

به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز از دیگر دستگاه‌هاست که علاوه بر نقش پررنگ در جابجایی تماشاگران، معمولا در صف اول ورود خسارت نیز قرار دارد با این وجود این شرکت با "تجهیز تمام امکانات خود، خدمت‌رسانی ویژه‌ای به تماشاگران فوتبال ارائه خواهد کرد" و در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه در میادین اصلی شهر تهران برای عزیمت تماشاگران به استادیوم تعداد 400 دستگاه مینی‌بوس مستقر هستند، اعلام کرد که اتوبوس‌های این شرکت نیز بعد از پایان بازی در پارکینگ‌های شماره 19 و 20 در مسیرهای مختلف مبادرت به انتقال تماشاگران خواهند کرد.

همچنین بنابر اعلام شرکت واحد، مسیر اتوبوس‌های سامانه 2 از مسیر خط دو به مقصد خراسان - خاوران، اتوبوس‌های سامانه تندرو 3 تعداد 60 دستگاه داخل پارکینگ به مقصد آزادی، اتوبوس‌های سامانه 4 به مقصد انقلاب از لاین عادی و اتوبوس‌های سامانه 10 به مقصد آزادی - سه راه آذری است.

اتوبوس‌های سامانه پنج به مقصد آزادی، اتوبوس‌های منطقه 7 به مقصد آزادی - انقلاب اسلامی- امام‌حسین(ع) از لاین عادی و منطقه 9 به مقصد آزادی و در بلوار شرقی به مقصد سیدخندان و رسالت حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی از تماشاگران فوتبال خواست در نگهداری و استفاده صحیح از اتوبوس‌های اعزامی تلاش و مسئولان را برای سرویس دهی بهتر یاری کنند.

 


اعلام رسمی تیم داوری شهرآورد ۷۶

محسن قهرمانی، قضاوت دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را برعهده دارد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محسن قهرمانی به همراه سخندان و داوری قضاوت شهرآورد ۷۶ را برعهده دارد.

 

پنجشنبه 5/11/91-هفته بیست و سوم

* صبا قم - نفت آبادان، یادگار امام، قم، ساعت 15:30

احمد صالحی-رحیم شاهین-محمد کناری-رسول رهبر فام-ناظر: سعید بطحائی-نماینده: رودنیل

* گهر دورود-فجر شهید سپاسی- ساعت 15:00

جمشیدمحمدی-سعید زارع-قهرمان نجفی-جواد شرفی-ناظر:حاتم بک پور-نماینده: جلال مرادی

* آلومینیوم - سایپا - خلیج فارس، بندرعباس، ساعت 15:30

حسن اکرمی-علیرضا کهوری-اسد حاج محمد-حسین قنبری-ناظر:غلامرضا بهروان-نماینده:هادی دزفولی

* فولاد مبارکه - پیکان - ذوب آهن، فولاد شهر، ساعت 15:30

محمدرضا اکبریان-سجاد طوری-حسن ظهیری-حسن زاهدیفر-ناظر:خداداد افشاریان-نماینده:حسین شمس

* تراکتورسازی تبریز - ذوب آهن - یادگار امام(ره) - تبریز - ساعت 15:30

سید حسین زرگر-مجید ویشگاهی-حسین طالقانی-هادی حاجی-ناظر:نادر جعفری-نماینده:آلبرت گریگوریان

جمعه 6/11/91-هفته بیست و سوم

* داماش - مس کرمان - شهید عضدی، رشت، ساعت 15:30

محمدحسین اسدی-رسول فروغی-رحیم عباسقلی زاده-رضا مستقیم-ناظر:ابوطالب طاریان-نماینده:محمد فنایی

* فولاد خوزستان - راه آهن، تختی، اهواز، ساعت 15:30

اظکان خورشیدی-حسن کامرانی فر-مهدی الوندی-فرشید افشار-ناظر:نوید مظفری-نماینده: صدیقی

* نفت تهران - ملوان بندر انزلی - شهید دستگردی، تهران، ساعت 15:30

جمشید دانش مهر-سعید علی نژادیان-حمیدرضا رحیمی-بیژن حیدری-ناظر:اسماعیل صفیری-نماینده: مصطفی شهبازی

* استقلال - پرسپولیس، آزادی، تهران، ساعت 15:00

محسن قهرمانی- رضا سخندان-بابک داوری-تورج حق وردی-محمدرضا ابوالفضلی-ناظر ویژه:حسین عسکری- نماینده: ابراهیم میرزابیگی

 

 


مقایسه نفربه‌نفر - مردان‌ شهرآورد را بهتر بشناسیم

در حالی که کمتر از 17 ساعت تا آغاز شهرآورد 76 باقی مانده است ترکیب احتمالی دو تیم در این بازی حساس تا کمی قابل حدس زدن است چون این بازی آن قدر حساس است که برترین ها و باتجربه ها وارد میدان خواهند شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که کمتر از 17  ساعت تا آغاز شهرآورد 76 باقی مانده است ترکیب احتمالی دو تیم در این بازی حساس تا کمی قابل حدس زدن است چون این بازی آن قدر حساس است که برترین ها و باتجربه ها وارد میدان خواهند شد.
 
 
* نیلسون کورنا جونیور دروازه بانی که با مانوئل ژوزه آمد ولی آن قدر خوب بود که گردان را به سپاهان فرستاد تا این دروازه بان ایرانی شهرآورد پایتخت را هیچ گاه نبیند.
 
 
*‌ سید مهدی رحمتی پس از خداحافظی به یک باره خود را از تیم ملی کنار کشيد تا انگیزه مضاعف در شهرآورد حاضر شود.
 
 
* سید جلال حسینی در حالی مهره قابل اتکای ژوزه بود یحیی گل محمدی نیز از حسینی در تمام بازی ها استفاده خواهد کرد ولی در بازی شهرآورد کار سختی را مقابل آرش برهانی خواهد داشت در جایی که برهانی تمرکز خود را برای گلزنی در شهرآورد جمع کرده است تا همچنان بهترین گلزن مثل شهرآورد های گذشته باشد.
 
 
* محسن بنگر انگیزه مضاعفی برای حضور در شهرآورد دارد در حالی که در بازی رفت بازی قابل قبولی را ارائه کرد و سعی دارد در دور برگشت نیز مانند دور رفت موثر باشد و حتی به استقلال گل بزند ولی در فاز دفاعی اش باید به دنبال مهار بهترین گلزن امیر قلعه نوعی فرزاد حاتمی باشد.
 
 
* فرزاد حاتمی با کری خوانی برای بنگر کار را برای مدافعان پرسپولیس سخت کرده است و جنگ این دو آبستن لحظات دیدنی و جذابی خواهد بود چون حاتمی مهاجمی چارچوب شناس و سخت کوش است.
 
 
* امیرحسین صادقی مدافع تیم فوتبال استقلال در شهرآورد ها اعتماد به نفس بالایی دارد و یکی از پر تجربه ترین ها در طول شهرآورد های تاریخ است و باید مقابل غلامرضا رضایی قرار بگیرد و حملات و فرارهای رضایی را مهار کند.
 
 
غلامرضا در شهرآورد سعی دارد تا شایستگی های خود را ثابت کند.
 
 
* کریم انصاری فرد در دومین شهرآورد خود حاضر می شود و کار سختی را مقابل حنیف عمران زاده خواهد داشت انصاری فرد در سه بازی گذشته گل نزده است و در شهرآورد به دنبال شایستگی های خود است.
 
 
* در کنارها جنگ بازیکنانی همچون خسرو حیدری و مهرداد پولادی حسین ماهینی و حسن اشجاری دیدنی خواهد بود جای که هر دو تیم همیشه بازیکنان بزرگی داشتند و تمام تمرکز خود را این منطقه گذاشتند و بهترین ها شهرآورد از این نقاط به فوتبال ایران معرفی شدند.
 
 
* خسرو حیدری در حالی مقابل مهرداد پولادی خواهد ایستاد که رقیب سرسختی در تیم ملی برای حسین ماهینی است و اگر پولادی نتواند حیدری را در سمت چپ کنترل کند ضربه خیلی بدی به تیم فوتبال پرسپولیس خواهد خورد.
 
 
* ولی در مقابل حسین ماهینی که پس از حضور گل محمدی اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده است به پنالتی زن اول تیم پرسپولیس تبدیل شده است ماهینی مقابل حسن اشجاری قرار خواهد گرفت و برای نفوذی ها باید این چپ پای مورد علاقه حسن اشجاری را مغلوب خود کند.
 
 
* حسن اشجاری هیچگاه سعی ندارد در اولین شهرآورد پایتخت خود، قلعه نوعی را ناراحت کند و تمام انگیزه اش مقابله با یکی از بهترین ها سمت راست ایران است.
 
 
* جنگ میانه میدان بین بازیکنانی همچون رضا حقیقی و محمد نوری از پرسپولیس، جواد نکونام و مجتبی جباری از استقلال که گذشته از شهرآرود این جنگ میانه زمین برای کسی دیگر روی سکوهای استادیوم آزادی جالب و تعیین کننده خواهد بود آن هم کسی نیست جز کارلوس کی روش سر مربی تیم ملی سر مربی تیم ملی فوتبال که دوست دارد این چهار بازیکن ملی پوشش آن قدر خوب باشند که خط میانه تیم ملی را هم با بازی خود بیمه کنند.
 
 
* شاید یکی از نقاط قابل اتکای شهرآورد 76 میانه میدان است که اگر هر تیمی این نقطه را از آن خود کند برنده شهرآورد خواهد شد.
 
 
* یحیی گل محمدی و امیر قلعه نوعی دو سر مربی تیم های استقلال و پرسپولیس به طور حتم در میانه ها برنامه های بزرگی دارند و امیدواریم بازی پر گل و جذابی را از این دو مربی هجومی شاهد باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه