چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

ورزش

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته هجدهم لیگ بر‌تر فوتبال و حاشیه آن بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل نیم فصل کدام گل بود: ۱ ـ احمد آل نعمه ۲ـ اولادی ۳ ـ بائو ۴ ـ فرشاد بهادرانی ۵ ـ شجاعی ۶ ـ قاضی که نزدیک ۴۳ درصد به بهادرانی، نزدیک ۲۰ درصد به قاضی و نزدیک ۱۹ درصد به گل بائو رأی دادند و مابقی گل‌های سه نفر دیگر را پسندیدند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت یازده و ده دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، دیشب بر خلاف روال گذشته به جای دوشنبه شب‌ها به دلیل بازی‌های لیگ بر‌تر از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته هجدهم لیگ بر‌تر پرداخت.
به گزارش «تابناک»، بخش نخست برنامه دیشب ۹۰ به درگذشت نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون و گوینده رادیو  اختصاص داشت، و گزارشی از مراسم تشیع جنازه وی پخش شد.

بنا بر این گزارش، میلاد نوری، بازیکن صبا و مسعود مرادی کار‌شناس داوری مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بودند. مرادی بر این باور بود، در بازی تیم‌های پرسپولیس و نفت آبادان، داور بازی یک پنالتی به سود پرسپولیس را نادیده گرفت، همچنین پنالتی داماش مقابل فولاد درست نبود و در بازی استقلال با آلومینیوم گل مردود شده آن‌ها سالم بود و یک پنالتی هم برای استقلال گرفته نشد.

میلاد نوری مهمان نود ۲۶ ساله، بازیکنی با سابقه بازی در تیم‌های فولاد، پیکان، استقلال اهواز، استیل آذین و صبا ملی پوش اسبق جوانان، از هم‌دوره‌های میلاد میداودی، عادل کلا کج و مهرداد پولادی میهمان امشب برنامه ۹۰ بود.

میلاد نوری که سابقه حضور در تیم‌های پایه پرسپولیس را دارد، در پاسخ به این که چرا مدیران این تیم به آسانی وی را از دست دادند، گفت: آن زمان محمد غمخوار، مدیرعامل پرسپولیس بود و زمانی که دریافت قصد انتقال به فولاد خوزستان را دارم، تلاش کرد تا بمانم اما دیر شده بود، چرا که قرارداد بسته بودم.

هافبک ملی پوش صبا درباره شانس تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی تأکید کرد: کار سخت شده، ولی ناممکن نیست. گمان می‌کنم اگر لبنان و قطر را شکست دهیم، شانس خوبی برای صعود خواهیم داشت.

سعید حلافی سوژه نخست ۹۰ شد!

داستان قرارداد سعید حلافی بیست ساله داماش به بخش جنجالی ۹۰ در دو برنامه این هفته‌اش بدل شد؛ بازیکنی که شواهد نشان می‌دهد قراردادش ظاهرا چند ساعت پس از پایان زمان نقل و انتقالات بسته شده است.

سعید حلافی: بلیت ندارم!

سعید حلافی ارتباط تلفنی با برنامه نود برقرار کرد و گفت: من ساعت ۲۰ شنبه شب از اهواز به تهران رسیدم و سپس با ماشینی از طرف باشگاه داماش به رشت رفتم.
وی افزود: بلیت پرواز اهواز به تهران را ندارم و آن را به باشگاه داماش دادم و پولش را دریافت کردم! حتی نمی‌دانم با چه پروازی به تهران آمدم.

اگر کسی مدرکی علیه من دارد، رو کند! آمدم تا بدون حاشیه در داماش بازی کنم، ولی همه من را می‌کوبند که از این بابت متأسفم!

پس از سخنان حلافی بخش‌‌هایی از بازی راه‌آهن و نفت تهران پخش شد و سپس امیر عابدینی، مدیر عامل باشگاه داماش گیلان روی خط تلفنی برنامه نود آمد.

عابدینی: با حلافی هیچ صحبتی نکردم!

مدیر عامل باشگاه داماش نخست با اشاره به برنامه قبلی برنامه ۹۰ و با انتقاد به فردوسی‌پور مجری برنامه نود گفت: قرار بود دوربینی به گیلان بفرستید تا درباره هتل‌های این استان گزارشی تهیه کند، ولی این کار را نکردید.

من نمی‌دانم اگر در یک شهر هتلی مناسب باشد، تیم آن شهر نباید از آن هتل استفاده کند که شما نسبت به این مسأله انتقاد دارید؟!

وی درباره قرارداد سعید حلافی نیز گفت: من هیچ صحبتی با حلافی برای پیوستن وی به باشگاه داماش نداشته‌ام و وی به خواست خود به این تیم پیوست.

اگر خطایی در ثبت قرارداد سعید حلافی شده باشد، سازمان لیگ با این مسأله برخورد خواهد کرد.
 
هم‌‌اکنون گویا سعید حلافی، سوژه نخست ورزش ایران شده، چون برای دومین برنامه پیاپی، قصه ساعت قرارداد او بحث داغ برنامه عادل بود. صادق دورودگر، تلفن همراهش را روی بلندگو گذاشته بود تا بهنام افشه، بازیکن سابق داماش بگوید، ساعت ۱۱ صبح یکشنبه دیدم که حلافی آنجا بود تا قراردادش را با داماش ثبت کند! من خودم به چشم ندیدم که او برگه قرارداد را امضا کند، ولی این بازیکن در سخنانش با خبرنگار روزنامه ۹۰ سوتی داده و این قصه را تأبید کرده است. هنگامی که من در داماش بودم، از این رفتار‌ها زیاد دیدم. آقای عابدینی پیشتر هم از این کار‌ها زیاد کردند.

پس از او اکبرپور مسئول ثبت قراردادهای هیأت گیلان گفت: من ساعت ۱۱ شنبه شب قرارداد داماش با حلافی را ثبت کردم. او فردای آن روز برای تکمیل مدارکش آمد. عکاس باشگاه چون عکس این قرارداد را نداشت، از من خواست تا صوری عکس بگیریم، ما هم این کار را کردیم. در‌‌ همان لحظه، بهنام افشه آمد و فکر کرد ما آن لحظه قرارداد حلافی را ثبت می‌کنیم.

این سخنان و پس از آن گفته‌های دورودگر درباره استفاده از دوربین‌های مدار بسته فرودگاه‌های تهران و اهواز، قصه را کمی جانبی کرد. خود حلافی بیست ساله هم وقتی روی خط آمد، این قدر اشتباه داشت تا عادل بیشتر ترغیب شود که به او گیر بدهد. اینکه حلافی نمی‌دانست با چه پروازی آمده، چه ساعتی آمده و چطور اصلا سر از رشت درآورده، همه باعث بودند تا عادل به یقین برسد این قرارداد مشکل دارد؛ اما در ادامه امیر عابدینی روی خط آمد و گفت: «من اصلا با این بازیکن حرف نزدم. او مگر چه بازیکن بزرگی است که بخواهیم برایش قانون را زیر پا بگذاریم. هیأت فوتبال این قرارداد را تأبید کرده، ولی اگر بتوانند در سازمان لیگ ثابت کنند، او قراردادش مشکل دارد، یک نیم فصل این بازیکن را روی نیمکت می‌نشینیم. خیالتان راحت باشد!

عادل هم گفت: من هم قبول دارم این بازیکن بهترین بازیکن ایران نیست؛ اما حرف ما هم این است که یک موقع خدای ناکرده تخلفی نشود. مثلا ما سر ساعت آمدن استقلال به رشت هم که حق با شما بود، خیلی کنکاش کردیم. حالا هم‌‌ همان کار را می‌کنیم!

کنایه فردوسی‌‎پور به رحمتی

اهدای بازوبند کاپیتانی استقلال به مجتبی جباری توسط مهدی رحمتی به سوژه مجری برنامه تلویزیونی ۹۰ تبدیل شد.

استقلال با کاپیتاتی مهدی رحمتی، دیدار خود برابر آلومینیوم هرمزگان را آغاز کرد، ولی در نیمه دوم و با حضور مجتبی جباری در بازی، رحمتی بازوبند را به وی سپرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در هفته اخیر، بحث اختلاف بین بازیکنان بزرگ استقلال مانند رحمتی، مجیدی و نکونام در خصوص بستن بازوبند کاپیتانی مطرح شد و جالب این که رحمتی در دیدار برابر گهر که جباری حضور داشت، بازوبند را بر بازو بسته بود.

در برنامه تلویزیونی ۹۰ اشاره‌ای به این موضوع شد و مجری برنامه (فردوسی‌پور) با نشان دادن صحنه اهدای بازوبند توسط رحمتی به جباری گفت: سرانجام رحمتی پس از مدت‌ها شماره ۸ تیم خود را شناخت و بازوبند را به وی داد.

رحمتی پس از بازی تأکید کرد که از دو هفته پیش می‌خواسته بازوبند را به جباری بدهد، ولی خودش نپذیرفته است.

قاسم‌پور: متأسفم که روباه در جنگل شیر می‌شود!

در ادامه برنامه در مورد سرمربی مس کرمان حرفهایی زده شد. به همین جهت، قاسمپور در گفت‌وگوی تلفنی عنوان کرد: روی تیم مس کرمان کار شده و برای این تیم برنامه ریزی کرده‌ام تا به اینجا رسیده است.

وی ادامه داد: قرار بود باشگاه مس کرمان به من مبلغ هفتصد میلیون تومان بدهد ولی فقط ۳۵۰ داد. هنوز پس از شش ماه یک برگه قرارداد ندارم. از همین روی، در نشست مطبوعاتی حاضر نشدم. به مسئولان گفته بودم، باید پیش از نیم فصل تکلیف من را مشخص کنند ولی این کار عملی نشد.

زمان بازی به من گفتند، روی نیمکت ننشینم. از آن‌ها نامه‌ای کتبی در این باره خواستم ولی نامه‌ای به من دادند که برخی مسائل دیگر در آن آمده بود که درست نبود و پس از کلی بحث، برخی از این مسائل از نامه حذف شد؛ جالب اینجاست که مهدی محمدی به عنوان مربی مس کرمان روی نیمکت نشست.

دست‌های مدافع ابومسلم!

ماجرای بازیکنانی که با مرتضی غلامعلی تبار مدافع ابومسلم به مشکل می‌خورند، به یکی از سوژه‌های جالب برنامه ۹۰ چهارشنبه شب تبدیل شد. میلاد نوری بازیکن موفق این روزهای صبای قم که مهمان برنامه ۹۰ بود، در بخشی از سخنانش به هم تیمی‌اش مجید حیدری اشاره کرد که هفته پیش در مشهد دچار مشکل شد و به دلیل ضربه محکمی که به صورت غلامعلی تبار کوبید تا اخراج شود.

وی گفت: من کار هم تیمی‌ام را توجیه نمی‌کنم؛ اما این بازیکن هم حتما یک کاری می‌کند که مجید ما یا بازیکن با اخلاقی مثل ایمان مبعلی، این گونه از کوره درمی‌روند! هم حرف‌هایش و هم کارهای دیگری که در زمین می‌کند!».

پس از او، برگی زر روی خط برنامه آمد تا از بازیکنش دفاع کند: «من این بازیکن را از قبل می‌شناسم. من کنار زمین بودم. او هیچ کاری نکرد. این تیم‌ها چون به ابومسلم دسته اولی می‌بازند، باورشان نمی‌شود. یادشان رفته که ما پنجاه سال قدمت داریم. این بچه ممکن است اگر می‌گفتند از نظر کلامی چیزی می‌گوید، برایم شاید قابل باور بود، ولی این را که بگویند، او کاری در زمین می‌کند که غیر اخلاقی است، نمی‌توانم بپذیرم. من از کنار زمین دیدم که او هیچ کاری نداشت.

عادل میان سخنان او به نقل از ایمان مبعلی درباره دست‌های غلامعلی تبار حرف‌هایی به میان آورد و پساز قصه توپ جمع کن‌های مشهدی پرسید و گفت: «خلاصه من که خیلی دوست دارم تیم شما صعود کند؛ هم برای سفر زیارتی‌اش هم هواداران خوبتان و هم توپ جمع‌کنان بی‌مانندتان!

پس از این هم میلاد نوری درباره سخنان برگی زر گفت: «فقط می‌خواهم بگویم آقای برگی زر که توی زمین نبودند. من خودم در زمین بودم و حاضرم هر جا که لازم باشد، شهادت بدهم این بازیکن چه می‌گفت و چه کار می‌کرد.

برخورد پرسپولیس پدرم را سکته داد

جواد کاظمیان، بازیکن سابق تیم پرسپولیس پس از جدایی‌اش از این تیم از نحوه برخورد مسئولان باشگاه با خودش انتقاد کرد و گفت: من بازیکن اخراجی نیستم.

 وی درباره چگونگی کنار رفتنش از تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: پنجشنبه در اردوی پرسپولیس بودم که شیرینی آمد و به من گفت: بهتر است اردو را ترک کنم. من روز جمعه هرچه به گل‌محمدی زنگ زدم، پاسخ تماسم را نداد. مگر من قتل کرده بودم؟ این برخورد حق من نبود. پدرم به دلیل این مسائل سکته مغزی کرده و اکنون در بیمارستان است. مسببین این جریان را نمی‌بخشم.

او با انتقاد از برخورد بد مسئولان پرسپولیس با خودش ادامه داد: من هفت، هشت سال با یحیی گل‌محمدی هم‌بازی بودم و نان و نمک خانواده‌اش را خوردم. اکنون هم به حرمت همسرش چیزی نمی‌گویم. من بازیکن تیم به هم‌ریز نبودم و از خیلی‌ها در نیم فصل نخست بهتر بودم، ولی دلیل رفتار یحیی را نمی‌دانم.

بازیکن جدید تیم تراکتورسازی با بیان اینکه فوتبال من مشکلی ندارد که یحیی گفته بروم و در جای دیگر احیا شوم، خاطرنشان کرد: خوب نیست انسان برای موفقیتش از روی دیگران رد شود! در این فوتبال همه را نردبان می‌کنیم و از آن‌ها بالا می‌رویم. یحیی حق نداشت چنین رفتار زشتی با من بکند. من که بازیکن جوان نبودم. من کاپیتان سوم پرسپولیس بودم. او باید با من صحبت می‌کرد و می‌گفت که دیگر نیازی به وجودم نیست. پس از آن هم من می‌رفتم. آنقدر خوار و ذلیل نیستم که اگر نخواهند بمانم. اگر چاپلوس‌ بودم، زیر بار خیلی از حرف‌ها می‌رفتم و اکنون شرایطم این گونه نبود.

تشکر فردوسی‌پور از مردم دورود؛ فرهنگ جدید را شما به فوتبالمان هدیه کردید
 
عادل فردوسی‌پور با اشاره به سخنان محمد مایلی کهن، در‌‌ همان آغاز برنامه چهارشنبه شبش تشکری ویژه از مردم دورود داشت .

و به این ترتیب بود، ۹۰ که داشت در شب غیر تخصصی و برای نخستین بار در تاریخش در چهارشنبه شب پخش می‌شد، با تشکر ویژه فردسی‌پور از مردم گهر آغاز شد. او با اشاره به حرف‌های محمد مایلی کهن پس از بازی با ملوان گفت:
در بازی انزلی به رغم این که ملوان با این نتیجه صدر جدول را از دست داد، کوچک‌ترین صحبتی یا توهینی به کسی نشد، در هرمزگان هم بازیکنان استقلال خوشحال بودند از اینکه هیچ توهینی به هیچ بازیکنی نشده. گویا، کار بزرگ مردم دورود سبب شده تا فرهنگی جدید برای فوتبالمان شکل بگیرد و جمعیت در دیگر ورزشگاه‌ها هم از دورودی‌ها الگو گرفته‌اند؛ امیدواریم که فرهنگ جدیدی از دورود در فوتبالمان شکل گرفته باشد.

عسکری: فشار بر داوران روی کیفیت قضاوت‌ها اثر می‌گذارد

رئیس دپارتمان داوران فوتبال کشور درباره فشارهایی که برخی مربیان پیش از بازی‌ها روی داوران می‌آورند، اظهار داشت: بار‌ها یادآوری کردیم که همه داوران لیگ برتری همه داوران ما تنها خواسته‌شان این است که با فشارهایی که از سوی مربیان اعمال می‌شود، برخورد شود چراکه داوران تمرکز خودشان را از دست می‌دهند و کیفیت داوری پایین می‌آید.

عسکری همچنین خاطر نشان کرد: در این هفته از رقابت‌ها، داوران جوانی را به خدمت گرفتیم و برای بازی‌ها انتخاب کردیم که از نکات قابل توجه هفته هجدهم لیگ بر‌تر بود.

ماجرای اختلافات نکونام با استقلال

امیر قلعه نویی که یکی از مهمانان برنامه نود بود، به خانواده نیما نهاوندیان تسلیت گفت. در ادامه سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: شما می‌دانید امیر قلعه نویی دروغ نمی‌گوید. از قبل یکسری اختلافات در تیم ما بود و از ترکیه اتفاق افتاد. ما جلساتی برگزار کردیم و در ترکیه صحبت‌هایی کردیم و قضیه را حل کردیم. سه هفته پیش نیز جلسه گذاشتیم و من فکر کردم موضوع حل شده اما من از جواد بابت سخنانش در برنامه نود ناراحت شدم و بر این باورم که مسأله درون خانواده را نباید به بیرون می‌برد. اما شب گذشته یک جلسه خوب بین بزرگان تیم داشتیم و مسئله را حل کردیم.

پرسش و پاسخ نظرسنجی

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل نیم فصل کدام گل بود:

۱ـ احمد آل نعمه
۲ ـ اولادی
۳ ـ بائو
۴ ـ فرشاد بهادرانی
۵‌ـ شجاعی
۶‌ـ قاضی

در این میان، نزدیک ۴۳ درصد به بهادرانی، نزدیک ۲۰ درصد به قاضی و نزدیک ۱۹ درصد به بائو رأی دادند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه