پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش استقلال سومین تیم برتر آسیا شد

ورزش

استقلال سومین تیم برتر آسیا شد

در اولین رده‌بندی فدراسیون تاریخ و آمار تیم فوتبال استقلال به عنوان سومین تیم برتر آسیا و ۱۰۷ جهان دست یافت. بارسلونا در جای نخست ایستاد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike air force suede blauw shoes boots sale free

به گزارش ایسنا، در اولین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ تیم فوتبال بارسلونا با کسب ۳۰۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و تیم‌های چلسی و بوکا جونیورز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

در بین تیم‌های آسیایی نیز تیم اولسان هیوندای کره جنوبی قهرمان قاره آسیا در مکان ۳۳ جهان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی در مکان ۶۲ قرار گرفتند.

در این میان تیم سپاهان ایران با ۱۰۲ امتیاز در مکان ۱۴۶ جهان و پرسپولیس هم با ۷۵ امتیاز در رتبه ۲۹۵ جهان قرار گرفت.

رده‌بندی ۱۰ تیم باشگاهی برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ به این ترتیب است:

۱- بارسلونا (اسپانیا)، ۳۰۷ امتیاز

۲- چلسی (انگلیس)، ۲۷۹ امتیاز

۳- بوکا جونیورز (آرژانتین)، ۲۷۸ امتیاز

۳- اتلتیکو مادرید (اسپانیا)، ۲۷۸ امتیاز

۵- کورینتیانس (برزیل)، ۲۷۲ امتیاز

۶- بایرن مونیخ (آلمان)، ۲۷۰ امتیاز

۷- رئال مادرید (اسپانیا)، ۲۵۹ امتیاز

۸- یوونتوس (ایتالیا)، ۲۳۱ امتیاز

۹- بوروسیا دورتموند (آلمان)، ۲۲۶ امتیاز

۱۰ – المپیک لیون (فرانسه)، ۲۲۴ امتیاز

نکته جالب این رده‌بندی این است که تیم استقلال بالاتر از تیم‌های معروفی چون آ اس رم ایتالیا قرار گرفته است.

 


رقابت‌های جام حذفی کشور؛ صعود سپاهان، داماش و استقلال، غرش قرمزها

در دو روز گذشته، رقابت‌های جام حذفی پیگیری و چهره سه تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شد و تیم چهارم از میان تیم‌های پرسپولیس و داماش تعیین می‌شود؛ تیم‌های سپاهان، داماش و استقلال با برتری مقابل حریفان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی گام برداشتند، نکته جالب اینکه دو تیم معروف تهرانی در برابر حریفانشان مقتدرانه ظاهر شدند.

 پرسپولیس با شکست چهار بر یک نفت، صعود مقتدرانه‌ای به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی داشت.

به گزارش «تابناک»، آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی سه‌شنبه گذشته میان دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در پایان بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی با چهار گل، محمد نوری (۲۷ و ۵۸)، حسین ماهینی (۷۵- پنالتی) و هادی نوروزی (۸۵) در مقابل تک گل امین منوچهری (۱۴) که برای نفت به ثمر رسید، پیروز شده و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافتند. پرسپولیس در این مرحله از رقابت‌ها به مصاف ذوب‌آهن می‌رود؛ میزبان این بازی با قرعه کشی مشخص می‌شود.

بنا بر این گزارش، پیروزی قاطع چهار بر یک پرسپولیس مقابل نفت تهران در جام حذفی، پس از مدت‌ها، تصویر یک پرسپولیس مقتدر و جاه‌طلب را پیش روی هواداران این تیم قرار داد. حتی پس از آن که تیم یحیی گل‌محمدی در نخستین حضور او به عنوان سرمربی روی نیمکت با شش گل ‌ملوان بندرانزلی را شکست داد، بسیاری از کار‌شناسان بر این باور بودند، نباید به جرقه‌های مقطعی پرسپولیس دل خوش کرد و گل‌محمدی هم نمی‌تواند در هدایت تیم بحران زده اما پرطرفدار فوتبال ایران به جاده موفقیت استمرار داشته باشد.

اما تساوی خانگی دو بر دو مقابل صنعت نفت آبادان، این باور را تقویت کرد،‌ ولی پرسپولیس در ادامه راه باز هم تفاوت‌های امیدوارکننده‌ای را با تیم نیم فصل نخست لیگ بر‌تر ارائه داد و پس از برتری دو بر صفر مقابل فجرسپاسی در شیراز،  نفت تهران را هم با چهار گل و ارائه یک نمایش مقتدرانه از پیش روی برداشت. تیم یحیی گل‌محمدی تاکنون در هیچ مسابقه‌ای کمتر از دو گل به ثمر نرسانده. آن‌ها در چهار بازی چهارده بار توپ را از خط دروازه‌ها عبور داده‌اند؛ ۵/ ۳گل در هر بازی و تنها سه گل خورده را در کارنامه دارند. هرچند پرسپولیس هنوز مقابل قدرت‌های اصلی لیگ بر‌تر و تیم‌هایی مثل استقلال، سپاهان و تراکتورسازی محک نخورده، روشن است که تیم پرستاره و پرهزینه فوتبال ایران پس از مدت‌ها بحران را پشت سر گذاشته و می‌خواهد دوباره سری میان سرهای بزرگان دربیاورد.

صعود سپاهان، داماش و استقلال به نیمه نهایی جام حذفی

در چهارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی عصر چهارشنبه تیم سپاهان اصفهان با برتری دو بر صفر برابر نفت آبادان به عنوان نخستین تیم به جمع چهار تیم بر‌تر راه یافت. در دیگر دیدار این مرحله، دیدار تیم‌های فجرسپاسی و داماش گیلان در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل انجامید. تلاش دو تیم در پایان وقت اضافه هم به نتیجه نرسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در این مرحله تیم داماش چهار بر سه پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید. تیم استقلال سومین تیم صعود کرده به این مرحله بود. این تیم در مصاف با ابوملسم با ۵ گل این تیم را شکست داد و حریف سپاهان در مرحله نیمه نهایی شد.

ابومسلم در یک چهارم نهایی با نتیجه پرگل پنج بر صفر برابر استقلال شکست خورد تا استقلال پس از سپاهان و داماش گیلان به نیمه نهایی صعود کند.

برای آبی‌های تهران در این بازی جی‌ لوید ساموئل (۲۵)، فرزاد حاتمی (۴۶ و ۶۵)، جواد نکونام (پنالتی، ۶۳) و پژمان منتظری (۷۶) گلزنی کردند. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که حریف دسته یکی استقلال در طول بازی، حرفی برای گفتن نداشت و بیشتر زمان بازی در اختیار بازیکنان قلعه‌نویی بود؛ از این بازی نزدیک ده هزار تماشاگر دیدن کردند.

استقلال با این پیروزی باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف سپاهان اصفهان برود. در دیگر دیدار داماش گیلان به مصاف برنده دیدار پرسپولیس و ذوب آهن خواهد رفت.
استقلال مقابل ابومسلم نمایش خوبی داشت، این تیم در نیم فصل دوم بر خلاف نیم فصل اول دستش برای استفاده از بازیکنان باز است؛ مثلا در چند بازی گذشته از ایمان موسوی، آرش برهانی و مجتبی جباری استفاده شد، ولی در این بازی در ترکیب ثابت نبودند.

 

 

جام جهانی کوچک - روسیه / باخت در دقایق پایانی!

تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران با قبول شکست برابر تیم جوانان فنلاند از صعود به جمع 4 تیم پایانی تورنمنت فوتبال جام جهانی کوچک روسیه باز ماندند.
به گزارش خبرنگار مهر، روز پایانی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی کوچک روسیه یادبود "ولادمیر گراناتکین" - نخستین نایب رئیس روسی تاریخ - فیفا امروز پنجشنبه پیگیری شد که تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در گروه C با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم زیر 18 سال فنلاند شد.

در این مسابقه ابتدا تیم ایران توسط سعید عزت‌الهی در دقیقه 27 دروازه فنلاند را باز کرد اما در نیمه دوم این تیم اروپایی در دقایق 60 و 89 گل‌های برتری را به ثمر رساند.

تیم جوانان فنلاند با برتری در این بازی با 9 امتیاز صدرنشین گروه C شد و به دیدار نیمه نهایی صعود کرد. تیم ایران هم با 6 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و برای کسب عناوین پنجم تا هشتم جام به میدان خواهد رفت.

 

 

خبر خوش برای پرسپولیسی‌ها

کادر پزشکی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که پولادی، ماهینی و قاضی مشکلی برای بازی با صبا ندارند.

به گزارش فارس، دکتر وجیه‌الله چشمه‌سری در خصوص آخرین وضعیت مصدومان پرسپولیس اظهار داشت: خوشبختانه با کمک همه همکارانم و خود بازیکنان در حال حاضر برای دیدار با صبا که روز یکشنبه برگزار می‌شود هیچ مصدومی نداریم.

وی افزود: مشکلات پولادی، ماهینی برطرف شده و در تمرینات امروز هم مشکلی نداشتیم. قاضی نیز آماده بازی است و کادر فنی درباره ایشان تصمیم لازم را خواهد گرفت.

چشمه‌سری ادامه داد: خوشبختانه با توجه به تستی که بر روی بازیکنان انجام دادیم هیچ مصدومی فعلا نداریم که جا دارد از همکارانم در کادر پزشکی تقدیر و تشکر کنم.

تیم فوتبال پرسپولسی در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر روز یکشنبه در قم به مصاف صبا می‌رود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه