پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش از رکورد افسانه ای مسی تا پیروزی چهار گله اسپانیا - همه رکوردهای فوتبال در سال 2012

ورزش

از رکورد افسانه ای مسی تا پیروزی چهار گله اسپانیا - همه رکوردهای فوتبال در سال 2012

لیونل مسی، اعجوبه بارسلونا در عرصه مسابقات باشگاهی توانست در سن 25 سالگی رکورد گلزنی گرد مولر افسانه ای (بیشترین گل زده دریک سال را فرو ریزد ) وی ضمنا رکورد سزار رودریگس در بارسلونا را با 232 گل شکست و گلزن‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا لقب گرفت، همچنین ایکر کاسیاس در سال 2012 رکورد بسته نگه‌داشتن دروازه را شکست و در 82 بازی گل نخورد. رکورد قبلی 72 بازی بود که در اختیار ادوین فان‌درسار قرار داشت.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

تارنمای فدراسیون جهانی فوتبال با پایان سال 2012 میلادی به بررسی آمارهای چشمگیر و جالب این سال پرداخت.


 به گزارش «تابناک»، رکورد بازی‌های گیگز، براد فریدل، لیونل مسی و امثالهم از جمله آمارهایی است که در گزارش فیفا به آنها اشاره شده است.


همچنین رایان گیگز 7666 روز پس از اولین بازی خود با پیراهن منچستر یونایتد توانست در فوریه 2012 به رکورد 900 بازی برای منچستریونایتد دست یابد. ستاره همیشه آماده ولزی یونایتد این روز خاص را با گلزنی برابر نورویچ‌سیتی جشن گرفت.


رکورد بازی‌های متوالی در لیگ برتر انگلیس که در اختیار برد فریدل بود، سرانجام شکسته شد. دروازه‌بان 41 ساله تاتنهام رکورد بیشترین بازی پیاپی در تاریخ لیگ برتر انگلیس را در اختیار داشت. او هشت سال پیاپی در سه تیم بلکبرن، آستون‌ویلا و تاتنهام در لیگ برتر بازی کرد.


لیونل مسی،  اعجوبه بارسلونا در عرصه مسابقات باشگاهی توانست در سن 25 سالگی رکورد گلزنی سزار رودریگس در بارسلونا را با 232 گل بشکند و گلزن‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا لقب گیرد.


ایکر کاسیاس در سال 2012 رکورد بسته نگه‌داشتن دروازه را شکست و در 82 بازی گل نخورد. رکورد قبلی 72 بازی بود که در دستان ادوین فان‌درسار قرار داشت.


شکست سنگین 31 بر صفر بوفته‌آ در جام حذفی رومانی برابر برچنی. بوفته‌آ که در دسته دوم رومانی بازی می‌کند، در این دیدار به معنای واقعی تحقیر شد. نیمه اول این دیدار 12 بر صفر به سود برچنی به پایان رسید.


در ضمن 29 ثانیه از دیدار تیم‌های مکزیک و برزیل در فینال رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیک گذشته بود که «اوریبه پرالتا»، مهاجم مکزیکی دروازه برزیل را باز کرد. این بازیکن در دقیقه 15 گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند تا مکزیک با نتیجه 2 بر 1 قهرمان المپیک شود. این سریع‌ترین گل در فینال یک رویداد بزرگ در تاریخ فوتبال بوده است.


همچنین یوونتوس با 23 پیروزی و 15 تساوی برای  که توانست بدون باخت به عنوان قهرمانی سری A دست یابد. یووه همچنین رکورد کمترین گل خورده در تاریخ سری A را نیز به نام خود ثبت کرد و فقط 20 گل در یک فصل خورد.


دیدیه دروگبا 8 گل در ورزشگاه ویمبلی به ثمر رساند. او اولین بازیکنی شد که در چهار فینال مختلف اتحادیه در انگلیس گل زده است. پیروزی 2 بر یک برابر لیورپول در سال آخر حضور این مهاجم ساحل‌عاجی برای چلسی باعث شد تیم لندنی فاتح جام‌اتحادیه شود.


پس از آنکه تیم‌های اروپایی 5 سال پیاپی قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شدند، در نهایت کورینتیانس برزیل توانست با برد یک بر صفرچلسی فاتح این جام شود. با این قهرمانی شمار قهرمانی‌های برزیل در جام‌جهانی باشگاه‌ها به 4 قهرمانی رسید.


در ضمن وقتی آلمان با تاریخ 108 ساله فوتبالش با 4 گل از سوئد جلو افتاد، هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این دیدار در نهایت به تساوی برسد اما سوئد در نهایت با 4 گل توانست بازی را به تساوی بکشاند.


پیروزی چهار گله اسپانیا برابر ایتالیا که پرگل‌ترین پیروزی این کشور در تاریخ جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا بود. لاروخا همچنین اولین تیمی شد که سه جام بزرگ جهان را پی‌درپی کسب کرد. ژاوی با 3 پاس گل در فینال رکورد بیشترین پاس‌گل در یک دیدار در تاریخ این مسابقات را هم شکست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه