جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برنامه‌های روز بزرگداشت حافظ اعلام شد

خبر

برنامه‌های روز بزرگداشت حافظ اعلام شد

رییس بنیاد فارس‌شناسی با اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت حافظ، گفت: پرداختن به حافظ زمان نمی‌شناسد، چرا که حافظ به عنوان مؤلفه جدایی‌ناپذیر هویت ایرانی ـ اسلامی ما متعلق به همه دوره‌هاست.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Maratón Sevilla 2022 - Carreras populares , MonticelloShops

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در فارس، منصور طبیعی در نشستی برای یادروز حافظ بیان کرد: پرمغزترین و پرنغزترین معنای هویت ملی و اسلامی در آثار حافظ یافت می‌شود، چرا که لسان‌الغیب هم حافظ کل قرآن بوده و هم معانی و اندیشه‌هایی در باب هویت ملی در اشعارش نمود یافته است.

او ادامه داد: بهترین نماد هویت اسلامی و ایرانی مردم ما، شاعر و عارف قرن هشتم "حافظ شیرازی" است.

طبیعی پرداختن به حافظ را ضرورت و نیاز جامعه امروز دانست.

رییس بنیاد فارس‌شناسی خاطرنشان کرد: امسال شانزدهمین دوره یادواره حافظ در شیراز برگزار می‌شود که به این مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری پیش‌بینی شده است.

او از حضور حافظ‌پژوهان کشور روسیه در نشست علمی یادروز حافظ خبر داد و افزود: تعدادی از حافظ‌پژوهان کشورهای دیگر برای شرکت در نشست علمی یادروز حافظ دعوت شده‌اند که تاکنون حضور حافظ‌پژوهان کشور روسیه در این مراسم قطعی شده است.

طبیعی گفت: هشت حافظ‌پژوه در همایش‌های حافظ‌شناسی و نشست‌های علمی حافظ شرکت می‌کنند و درباره "مفهوم زمان و زمانه از دیدگاه حافظ" مقالاتی را ارائه خواهند کرد.

او اظهار کرد: اجرای یادروز حافظ فقط منحصر به شیراز نیست، بلکه شهرهای دیگر کشورمان به همراه تعداد دیگری از کشورها نظیر ترکیه، کویت و ژاپن، آیین بزرگداشت حافظ را در قالب برنامه‌هایی اجرا می‌کنند.


رییس بنیاد فارس‌شناسی از برپایی همایش بزرگ حافظ‌شناسی در شیراز خبر داد و گفت: در این همایش که در تالار اسناد ملی شیراز برگزار خواهد شد، 120 سند و تصویر منتشرنشده با محوریت سیر تاریخی در انتشارات و آرامگاه حافظ به نمایش درمی‌آید.


طبیعی گفت: سیر تاریخی تغییر و تحول آرامگاه حافظ، سیر همایش‌ها و بزرگداشت‌های برگزارشده در یادروز حافظ ، سیر تاریخی تألیفات و شرح‌های نگاشته‌شده بر دیوان حافظ و همچنین سیر بازدیدهای سران و سفیران کشورهای مختلف از حافظیه در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.


او بیان کرد: شب شعر حافظ، شبی با حافظ، پوستر ویژه حافظ، رونمایی از کتاب، چاپ کتاب حافظ‌پژوهی و نواختن زنگ مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته درنظر گرفته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه