پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی مسابقه عکاسی «عودلاجان ما»

رویدادهای فرهنگی

مسابقه عکاسی «عودلاجان ما»

 

قریه تهران بیش از 600 سال پیش نام شهر به خود گرفت و آقامحمدخان قاجار بعد از مرگ کریم خان زند در اول فروردین ماه سال 1200 ه.ق تهران را که محصور بین حصار صفوی بود، به عنوان پایتخت ایران برگزید.
این شهر با جمعیت حدود صدوپنجاه هزار نفر در دوران ناصرالدین شاه قاجار به عنوان مهمترین شهر ایران براساس 5 محله شکل گرفته بود که در این میان محله عودلاجان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. نام این محله در قلب تاریخی پایتخت ایران برای همیشه در تاریخ ماندگار است. هم اکنون این بافت باارزش، در هیاهوی شهر تهران آخرین نفس های خود را می کشد.
گروه جوانان محله عودلاجان جهت شناسایی این محله به عنوان یکی از محلات تاریخی تهران، با همکاری دفتر محلی عودلاجان، شهرداری منطقه 12، سازمان زیبا سازی شهر تهران، کمیسیون ملی یونسکوایران، کمیته ملی موزه‌های ایران، شرکت نوسازان منطقه تهران12، مهندسین مشاور باوند، نشریه فرهنگی - اجتماعی عودلاجان و خانه هنرمندان ایران مسابقه «عکاسی عودلاجان ما»  را برگزار می‌کند.
هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی علاقمندان به ویژگی های تاریخی و ارزش‌های فرهنگی یکی از محلات باارزش تهران است. امید است که این آشنایی موجب توسعه این محله با رویکرد حفاظت و احیاء زندگی و پویایی در قلب تاریخی پایتخت ایران شود.
ستاد برگزاری از عموم علاقه مندان و هنرمندان عکاس دعوت می‌کند تا با ارسال آثار خود در این رخداد مهم فرهنگی شرکت نمایند .

موضوع:
موضوع مسابقه و نمایشگاه عکس «عودلاجان ما»، کلان محله عودلاجان است که واقع در بین محدوده خیابان امیرکبیر از شمال، خیابان ری از شرق، خیابان 15 خرداد از جنوب و خیابان ناصر خسرو از غرب است. بنابراین عکسهایی با موضوع های اجتماعی، اقتصادی، معماری و هر مضمون دیگری که معرف این محله در محدوده ذکر شده باشد مورد پذیرش دبیرخانه خواهد بود.

بخش های مسابقه:
مسابقه در دو بخش کودکان و نوجوانان (گروه سنی زیر 18 سال) و بزرگسالان (گروه سنی بالای 18 سال) برگزار می شود که آثار هر گروه به تفکیک مورد ارزیابی و انتخاب قرار خواهد گرفت.

بخش جنبی:
نمایشگاه عکس‌های نفیس و ارزشمند محله از عکاسان حرفه‌ای و معروف ایران با همکاری موسسه فرهنگ و هنر به مدیریت جناب آقای مجتبی آقایی برگزار خواهد شد که این مجموعه به صورت کتاب منتشر خواهد شد.
برای دریافت فراخوان و فرم شرکت در مسابقه به تارنمای نشریه محله عودلاجان مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه