جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دستور زبان ادبی معاصر فارسی - نمایش و تصویر در تاریخ بیهقی

خبر

دستور زبان ادبی معاصر فارسی - نمایش و تصویر در تاریخ بیهقی

دستور زبان ادبی معاصر فارسی
یوری روبینچیک، ایران‌شناس بزرگ روس که به تازگی درگذشت، آثار فراوانی درباره‌ی زبان فارسی نوشته و منتشر کرده و سرپرستی تدوین فرهنگ دو جلدی فارسی ـ روسی را نیز به عهده داشته است.
کتاب «دستور زبان ادبی معاصر فارسی» روبینچیک به قلم دکتر مریم شفقی به فارسی ترجمه شده و انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آن را منتشر کرده است. این کتاب از بسیاری جهات برای استادان زبان فارسی جالب توجه است.
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «دستور زبان ادبی معاصر فارسی» اختصاص دارد که با حضور دکتر کوروش صفوی، دکتر مجتبی منشی‌زاده و دکتر مریم شفقی در مرکز فرهنگی شهرکتاب،  واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.


نمایش و تصویر در تاریخ بیهقی

 تاریخ بیهقی یکی از متونی است که برای فارسی‌زبانان اهمیتی چندگانه دارد و از جنبه‌های گوناگون هنری، زبانی، تاریخی، ادبی و اجتماعی می‌تواند بررسی و تحلیل شود. گفت‌وگوها، تصویرسازی‌ها و صحنه‌پردازی‌های فراوانی در حکایت‌ها و روایت‌های بیهقی ترسیم شده است که نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان و نویسندگان می‌توانند به خوبی از آن بهره ببرند.
هفدهمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بیهقی در روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ساعت۱۶:۳۰ به بررسی و تحلیل «نمایش و تصویر در تاریخ بیهقی» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر زهرا حیاتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه