پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری کارگاه تهران شناسی «استاد عبدالله انوار» در خانه فرهنگ دکتر عظیمی

رویدادهای فرهنگی

برگزاری کارگاه تهران شناسی «استاد عبدالله انوار» در خانه فرهنگ دکتر عظیمی

دوره های تهران شناسی «بلد منطقه» برای آشنایی با جریانات و تاریخ پیدایش تهران با حضور استاد سید عبداله انوار، تهران پژوه و مورخ برجسته معاصر، در خانه فرهنگ دکتر عظیمی برگزار می شود.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | adidas am4par women wear shoes , Sunrise Underwire Bikini Top by Endless Online , JofemarShops , Australia

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک ، در این دوره آشنایی با تاریخ پیدایش شهر تهران از دوران باستان تا معاصر؛ آشنایی با ادارات مدنی شهر تهران بعد از مشروطیت ، معرفی مشاهیر علمی- سیاسی- فرهنگی تهران، آشنایی با وجه تسمیه خیابانها و محلات شهر و آشنایی با بازار و بازارچه ها تهران(محوریت شمیرانات) از سرفصل هایی است که معرفی و بررسی می شود.
سید عبدالله انوار از مترجمان ایرانی و از پیش‌کسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران است. وی نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، فهرست‌نویس، ریاضی‌دان و متخصص متون کهن ریاضی نیز هست. وی بیش از ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود ۱۰ جلد فهرست نسخه‌های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت‌نامه دهخدا را نیز تدوین کرده‌است. عبدالله انوار، دارای تصحیحات بسیاری است که از مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها می‌توان به جهانگشای نادری اشاره کرد.
این دوره ها چهارشنبه ها از ۱۷ مهرماه ساعت ۱۷ به نشانی میدان قدس- جنب شهرداری، کوی مهنا یک برگزار می شود.
حضور علاقه مندان ازاد و رایگان است و مخاطبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۷۲۴۳۳۶ تماس بگیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه