پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اشتباهات رایج - بگذارید بازی کند

خبر

اشتباهات رایج - بگذارید بازی کند

برگرفته از روزنامه اطلاعات

درست است که بازی کردن بچه‌ها با کلی سر و صدا و داد و قال همراه است و تلویزیون دیدن و کار کردن پشت رایانه به مراتب برای والدین بهتر است اما باید بگوییم که تشویق بچه‌ها به بازی نکردن و یکجانشینی، اشتباه بزرگی است که این روزها خیلی‌ها مرتکب می‌شوند. بازی‌های جسمانی و فیزیکی مانند انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود. خلاقیت به معنای دیدن چیز‌ها به شیوه جدید، متفاوت فکر کردن، شکستن مرز‌ها است، باید توجه داشت بازی‌هایی این خلاقیت‌ها را ایجاد می‌کنند که ثابت و بدون انعطاف نباشند.

البته بازی باید متناسب با سن کودک انتخاب شود. در سنین پایین‌تر بازی انفرادی، ساده و در عین حال خلاق تأثیر بهتری دارد و کودک از نظر حسی و حرکتی تقویت می‌شود که والدین باید به این موارد توجه داشته باشند.

بازی و سرگرمی سالم رشد اجتماعی و ذهنی کودک را به دنبال دارد و باعث تقویت هوش و استعداد کودک و نوجوان می‌شود و کودک در بازی کردن به آزمون شکست و رقابت، همانندسازی، ابراز وجود و تقویت ارتباط با دیگران می‌پردازد. کودک با بازی بهتر محیط پیرامون خود را کشف می‌کند و آموزش مفاهیم را فرا می‌گیرد و از بعد عاطفی نیز بازی ارضای حس برتری‌جویی است و احساسات را بروز می‌دهد، اضطراب و تنش را تخلیه می‌کند و باعث کسب لذت می‌شود.

بازی باعث تقویت روابط والدین و کودک می‌شود و بازی‌های جسمانی و فیزیکی که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث می‌شود بچه‌ها بتوانند انرژی‌شان را تخلیه کرده و خلاقیتشان را شکوفا کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه