پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کارنامه سالم در بدن سالم

خبر

کارنامه سالم در بدن سالم

دانش آموزانی که از عملکرد درسی خودشان راضی نیستند، به هر دری می‌زنند و هر چقدر پول پای معلم خصوصی و کلاس می‌دهند، فایده‌ای نمی‌برند.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

برگرفته از روزنامه اطلاعات

دانش آموزانی که از عملکرد درسی خودشان راضی نیستند، به هر دری می‌زنند و هر چقدر پول پای معلم خصوصی و کلاس می‌دهند، فایده‌ای نمی‌برند، بهوش باشند که به تازگی محققان متوجه شده‌اند آمادگی بدنی و تناسب اندام ممکن است به آنها کمک کند، پس شاید اگر به جای آموزشگاه‌ها سراغ باشگاه بروند و ثبت نام کنند، بهتر باشد. در مطالعه‌ای که در دانشگاه تگزاس انجام شده مشخص شده که عواملی کاملا بدنی مانند میزان قدرت بدنی، انعطاف پذیری، ظرفیت هوازی و ترکیب بدنی که نهایتا نشان‌دهنده تناسب اندام فرد هستند، می‌توانند نمره دانش‌آموز را در درس‌هایی مثل خواندن و ریاضی تعیین کند. در مورد دانش‌آموزان پسر، این که چقدر خانواده هوای آنها را دارد، یعنی همان حمایت اجتماعی دانش‌آموز، هم در کارنامه او مهم بود. در مورد دانش‌آموزان دختر، نمایه توده بدنی یا همان BMI مهم‌ترین عامل تعیین کننده در درس خواندن بود؛ یعنی دختران با تناسب وزن به قد بهتر، نمرات بهتری داشتند.

این یافته‌ها را 2 نوع می‌شود توجیه کرد؛ یکی این که این شاخص‌های جسمانی می‌تواند باعث بهتر شدن عزت نفس دانش‌آموزان شود و تلاش آنها را در درس خواندن بیشتر و موثرتر کند و دیگر این که ممکن است فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های این د انش آموزان، روی قدرت ذهنی و یادگیری آنها هم تاثیر مثبت گذاشته باشد. مطالعات بعدی، پاسخ درست را مشخص خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه