پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هشدار: این آدامس ها را نخورید

خبر

هشدار: این آدامس ها را نخورید

آدامس‌های تریدنت، فرش و ریلکس که معمولاً در مترو فروخته می شوند، استاندارد لازم را ندارند و از آنجاکه به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند، مورد اطمینان نیستند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - 100 - nike sb satire canvas grey and blue dress

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با اشاره به قاچاق و فاقد استاندارد بودن آدامس‌های تریدنت، فرش و ریلکس، به شهروندان توصیه کرد از مصرف این آدامس ها اکیداً خودداری کنند.

به‌گزارش ایسنا، جمشید مغازه‌ای گفته است: آدامس‌های تریدنت، فرش و ریلکس که معمولاً در مترو فروخته می شوند، استاندارد لازم را ندارند و از آنجاکه به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند، مورد اطمینان نیستند.

وی ادامه داد: واردات آدامس تریدنت از محل قانونی 60 درصد تعرفه دارد؛ لذا فروش آن با چنین قیمت‌هایی در مترو عاقلانه نیست و می‌توان گفت این کالا معیوب است یا تاریخ انقضای آن تغییر کرده است.

مغازه‌ای با بیان اینکه فکر مردم ما فکر نادرستی است، گفت: گمان بر اینست که هر کالای خارجی استاندارد کافی را دارد اما این در حالیست که بسیاری از کالاهای داخلی از استاندارد بیشتری برخوردار هستند.

حجم زیادی از شکلات‌های خارجی قاچاق هستند

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در خصوص میزان واردات شیرینی و شکلات، اظهار داشت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد؛ چراکه حجم زیادی از شیرینی و شکلات وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به گران شدن ارز توضیح داد: پس از گران شدن ارز، واردات نیز به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

مغازه‌ای در پاسخ به اینکه آیا نظارتی بر شیرینی و شکلات وارداتی صورت می‌گیرد؟ گفت: تا چند وقت پیش هیچ نظارتی بر این موضوع نبود اما بر اساس اصرارهای انجمن به تازگی وزارت بهداشت تفاهمنامه‌ای با صنایع غذایی صورت گرفت که از هر تشکل دو نفر در کنار وزارت بهداشت مأمور بازرسی مستقیم در بازار باشند.

دست‌بُردن در تاریخ شکلات‌های وارداتی

دبیر انجمن شیرینی و شکلات تصریح کرد:‌ باید مبادی ورودی قاچاق پیدا شوند و نظارت بیشتری بر این امر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تمام کالاهایی که از خارج وارد می‌شوند برندهای معروف خارجی هستند، گفت: اگر این کالاها استاندارد باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

مغازه‌ای در عین حال اظهار داشت:‌ تعداد زیادی از واحدهای تولیدی با هدف کسب سود بیشتر کالاهایی را که در کشورهایی همچون دوبی و ترکیه از مصرف خارج شده‌اند، به ایران می‌آورند و با دستکاری روی تاریخ انقضاء، آنها را به فروش می‌رسانند.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات، میزان تولید شیرینی و شکلات صنعتی را در 6 ماه اخیر 600 هزار تن عنوان و اظهار کرد:‌ سال گذشته یک میلیون و 480 هزار تن شیرینی و شکلات صنعتی در کشور تولید شد که می‌توان گفت 30 درصد از این تولید در 6 ماه اول سال صورت می‌گیرد.

وی میزان صادرات شیرینی و شکلات صنعتی در 6 ماه اخیر را 173 هزار میلیون دلار عنوان کرد و افزود:‌ این صادرات بیشتر به کشورهای همجوار مانند عراق، افغانستان، امارات، چین و اخیراً نیز روسیه و کشورهای اروپایی و آمریکا بوده است.

مغازه‌ای در پایان صادرات شیرینی و شکلات ایران به آمریکا را از دستاوردهای عظیم کشور عنوان کرد و گفت: این مسأله حاکی از این است که شیرینی و شکلات ایران با استانداردهای بالای آمریکایی مطابقت داشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه