جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم با وجود تکذیب‌های سازمان محیط زیست صورت خواهد گرفت - قطعه‌بندی پارک پردیسان برای فروش

زیست بوم

با وجود تکذیب‌های سازمان محیط زیست صورت خواهد گرفت - قطعه‌بندی پارک پردیسان برای فروش

موضوع فروش پارک پردیسان به‌رغم تکذیب‌های پی‌درپی سازمان حفاظت محیط زیست هر روز جدی‌تر می‌شود. بعد از دیوارکشی قسمت‌هایی از این پارک که به قصد جدا کردن از محوطه اصلی پارک انجام شده بود حالا این روزها شنیده می‌شود که این پارک برای فروش به قطعات کوچکتری تقسیم خواهد شد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Puma MB.01 Rick And Morty LaMelo Ball Release Date , JofemarShops , kyrie 2 summer pack nike shoes girls roshe

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ موضوع فروش پارک پردیسان برای اولین بار در شورای شهر تهران مطرح شد و رئیس کمیته محیط زیست شورا با ابراز نگرانی درباره آینده این پارک از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست خواست که در تصمیم خود تجدیدنظر کنند. معصومه ابتکار از شورا و شهرداری خواست که برای حفاظت از این پارک اقدام جدی کنند.
 
اما سازمان حفاظت محیط زیست از اساس فروش این پارک را تکذیب کرد و رئیس این سازمان هم خبر از نگهداری پارک داد. با این‌ حال سازمان محیط زیست اعلام کرد که هزینه نگهداری پارک زیاد است و باید بخش خصوصی برای آبیاری و حفاظت از آن به‌کار گرفته شود. قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید با بودجه 1.5 میلیارد تومانی این سازمان حتی نمی‌توان پارک را آبیاری کرد و بخش خصوصی فقط 3 میلیارد تومان برای آبیاری این پارک از سازمان محیط زیست می‌خواهد.
 
تکذیب‌های مکرر سازمان حفاظت محیط زیست در حالی انجام شد که رونوشت مصوبه هیات وزیران برای اجازه فروش پارک پردیسان بعدها در رسانه‌ها منتشر شد. حتی برخی رسانه‌ها قیمت هر متر زمین هم برای فروش 8 هزار تومان اعلام کردند.
 
شهرداری با تاکید شورای شهر برای حفاظت از پردیسان تصمیم گرفت پارک پردیسان را از دولت بخرد و به گفته مشاور محیط زیستی شهردار تهران برای هر متر از این پارک 275 هکتاری 11 هزار تومان پیشنهاد داد. اما این موضوع از طرف دولت پذیرفته نشد و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کردند که قصد فروش این پارک را ندارند.
 
با وجود همه این تکذیب‌ها همچنان شواری شهر و فعالان محیط زیست نگران آینده این پارک‌اند به ویژه آنکه ظاهرا سازمان حفاظت محیط زیست قصد دارد پارک پردیسان را برای فروش به قطعات کوچک‌تر تقسیم کند. دیوارکشی در قسمت‌هایی از این پارک هم بر این نگرانی‌ها افزوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه