جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تجمع جمعی از شهروندان در اعتراض به قطع احتمالی درختان شهران در برابر شهرداری تهران

زیست بوم

تجمع جمعی از شهروندان در اعتراض به قطع احتمالی درختان شهران در برابر شهرداری تهران

جمعی از اهالی بلوار نیما یوشیج واقع در منطقه شهران با تجمع آرام مقابل ساختمان شهرداری تهران، خواستار جلوگیری از قطع احتمالی درختان اراضی این منطقه که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری یافته، شدند.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تجمع‌کنندگان که هفته گذشته نیز مقابل شهرداری تهران تجمع کرده بودند، این بار خواستار ملاقات و گفت‌وگو با محمدباقر قالیباف ـ شهردار تهران ـ برای جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز شهران بودند.

یکی از مسوولان سازمان بازرسی شهرداری تهران به جمع اهالی منطقه شهران آمد. اما تجمع‌کنندگان حاضر به گفت‌وگو با وی نشده و بر ملاقات با شهردار تهران اصرار کردند.

اهالی منطقه شهران که پلاکاردهایی با جملات «احترام به طبیعت، احترام به زندگی است» و «قطع هر درخت، قطع شریان زندگی است» را به دست داشتند، تقاضای اجرای طرح تفصیلی در قبال اراضی بلوار نیما یوشیج و حفظ کاربری فضای سبز این اراضی که حاوی بیش از دو هزار و 700 اصله درخت است را داشتند.

 

در نهایت حسن بیادی ـ نایب رییس شورای شهر تهران ـ با تجمع‌کنندگان گفتگو کرد و سه تن از آنها به نمایندگی از سایرین به دفتر اعضای شورای شهر دعوت شدند.

به گزارش ایسنا، حمزه شکیب ـ رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ـ هم در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح جزییات تغییر کاربری ملکی در بلوار نیما یوشیج منطقه شهران که علی‌رغم کاربری فضای سبز، به تعاونی‌های مسکن واگذار شده است، گفته بود: تغییر کاربری این اراضی خلاف قانون است و شورای شهر مانع از بین رفتن درختان این اراضی خواهد شد.


وی با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج در شهریور ماه سال گذشته با تغییر کاربری ملک یاد شده از فضای سبز به مسکونی موافقت کرده است، تاکید کرده بود: تغییر کاربری فضای سبز، خلاف طرح جامع شهر تهران است و کمیسیون ماده پنج حق تصمیم‌گیری بر خلاف ضوابط طرح جامع را ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه