پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز جایزۀ صلح به جنایتکاران تاریخ

نگاه روز

جایزۀ صلح به جنایتکاران تاریخ

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 73، مهر و آبان 1391، سخن نخست، رویه 4


«قافیه» بسیار تنگ آمد و «اروپا» جایزۀ صلح نوبل را به خودش داد. راستی را که پس از دادن این جایزه به اوباما که همچنان به کشتار در افغانستان ادامه می‌دهد و به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا دستور بمباران پاکستان، سومالی، یمن و دیگر نقاط جهان را وسیلۀ هواپیماهای بدون سرنشین این کشور صادر می‌کند، این بار باید جایزه به آدمکشان اروپایی برسد.

بیلان کوتاه لشکرکشی، قتل، غارت و کشتار کشورهای اروپایی عبارتند از: جنگهای استعماری فرانسه درهند و چین و آفریقا، جنگهای استعماری انگلیس در آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی (یورش به مالونیاس و اشغال نظامی آنجا همراه با کشتار گسترده)، جنگهای استعماری بلژیک و پرتغال در آفریقا (کنگو و آنگولا)، شرکت دسته‌جمعی اروپاییان (اتحادیه اروپا) زیر فرماندهی ناتو در نبرد بالکان برای تجزیۀ یوگسلاوی همراه با کشتار گسترده.

شرکت فعال همراه با آدمکشی و ویرانی در کنار آمریکا و در قالب ناتو در یورش به افغانستان و عراق که هنوز کشتار و ویرانی در افغانستان پی‌گرفته میشود و با وجود بیرون رفتن نظامیان آمریکایی و اروپایی از عراق، هنوز این کشور روی آرامش به خود ندیده است.

یورش مسلحانه به لیبی و بمباران این کشور از سوی هواپیماهای جنگی بریتانیا، فرانسه و ایتالیا، همراه با پشتیبانی دریایی از سوی حکومت آلمان و دیگر کشورهای اروپایی.

یورش مسلحانه وسیلۀ گسیل آدمکشان و مزدوران به سوریه و حمایت آشکار اتحادیۀ اروپا از مزدوران و آدمکشان به گونه نظامی، مالی و اطلاعاتی.

البته این سیاهۀ فشرده‌ای از جنایت‌های این جنایت‌کاران اروپایی است که امروزه در قالب اتحادیۀ اروپا به گردهم آمده‌اند و صد البته جایزۀ صلح نوبل هم گرفته‌اند. افزون بر جنایت‌های آشکار، اتحادیۀ اروپا از بزرگترین فروشندگان جنگ‌افزار در جهان است. اتحادیۀ اروپا در سال 2012 بیش از 4 میلیارد دلار جنگ‌افزار صادر کرده است که خریداران عمدۀ آن حکومتهای سرکوبگر عربستان سعودی، امارات، قطر و مانند آنها هستند.

اروپا، ثروت امروزین خود را از راه بازرگانی برده، بهره‌کشی از سرزمینهای اشغالی به دست آورده است. اروپا چندین سده، سرتاسر جهان را مورد یورش نظامی، اشغال نظامی قرار داد. سرزمینهای دیگران را اشغال نظامی کرد و منابع و مردمان این سرزمینها را مورد سخت‌ترین بهره‌کشیها قرار داد. میلیون‌ها انسان را در بازارهای برده‌فروشی به فروش رسانید، حال چگونه است که جایزۀ صلح می‌گیرد، همانگونه که اوباما می‌گیرد، سردمداران رژیم صهیونیستی و... می‌گیرند.

دستان آزاد است جایزه بدهید، اما نامش جایزۀ صلح نگذارید .نام دیگری برایش انتخاب کنید:

«جایزه جنگ، کشتار، تجاوز»


مدیر مسئول

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه