جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پاکسازی طبیعت، با همراهی کودکان

زیست بوم

پاکسازی طبیعت، با همراهی کودکان

حسین زندی

اولین برنامۀ پاکسازی کوهستان درخردادماه سال 1391 با حضور گروهی از حامیان محیط زیست همدان اجراشد.

پاکسازی طبیعت، با همراهی کودکان

جمعه گذشته (پنجم خرداد 1391) در پی فراخوان کمیته محیط زیست انجمن ایرانشناسی کهن دژ ده‌ها تن از دوستداران طبیعت وکوهنوردان بخشی از منطقۀ تاریک دره کوهستان الوند را پاکسازی کردند.

این برنامه در ادامه سلسله برنامه‌های سالهای گذشتۀ کمیته یاد شده است که هر دو هفته یک بار در یکی از مناطق طبیعی یا روستایی اطراف شهرستان همدان اجراخواهد شد تا مردم با جنبه‌های زیانبار آلودگی محیط زیست ومدیریت پسماند آشنا شوند.

پاکسازی طبیعت، با همراهی کودکان

اردشیر ثریایی مسئول هماهنگی برنامه هدف از اجرای این برنامه را وظیفه‌ای که انسان‌ها نسبت به محیط اطراف خود دارند عنوان کرد و گفت:تلاش می‌کنیم فراموش نکنیم وقتی از طبیعت لذت می‌بریم، با ریختن زباله آنرا نیازاریم و آنکه مهربانتر با آن برخورد کنیم، در واقع هدف آشتی با طبیعت است.
این عضو انجمن کهن دژ ادامه داد: این برنامه به صورت دوهفته یک بار ادامه خواهد داشت و مناطقی که بیشتر در معرض انباشت زباله قرار دارند را پاکسازی خواهیم کرد همچنین سعی خواهیم کرد کودکان را در این برنامه مشارکت دهیم تا با جنبه‌های مختلف مسائل زیست محیطی آشنا شوند.
مریم خندان یکی دیگر از برگزار کنندگان و فعالان این حوزه ابراز امیدواری کرد همه کوهنوردان در زمینه پاکسازی مناطق  آلوده، گروه های حامی محیط زیست راهمراهی کنند. چراکه متاسفانه تعدادعلاقمندان همیشه کمتر از آلوده کنندگان در این حوزه است امید وارم به این نکته پی ببریم که طبعیت هم محل زندگی ماست آیا ما با منزلی که زندگی می‌کنیم چنین برخوردی داریم.
اگرچه این برنامه‌ها خالی از فایده نیست اما حمایت نهادهای مرتبط مانند سازمان محیط زیست وشهرداری ها می تواند به تقویت وموفقیت طرفداران زیست بوم بیانجامد.

پاکسازی طبیعت، با همراهی کودکان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه