شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم دفاع 55 ساله پیرمرد تنها از حریم جنگل

زیست بوم

دفاع 55 ساله پیرمرد تنها از حریم جنگل

یک مرد 76 ساله در شهرستان آستارا ، 55 سال است که به صورت تنها در عمق جنگل های غرب استان گیلان زندگی می کند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | boys nike jordan retro flyknit shoes women High OG Panda - air max 95 cool grey neon yellow - Grailify

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی که پیش از این ˈذکی اللهˈ نام داشته و بنا به دلایل شخصی زندگی در جنگل را انتخاب کرده ، سال گذشته شناسنامه رسمی گرفته و نام ˈیوسف آرایشˈ را برای خود برگزید.

وی در جنگل های غرب شهرستان آستارا در حوالی روستای ویرمونی در برف و سرما و در تابستان و زمستان به تنهایی در عمق جنگل زندگی می کند.

کمتر کسی تاکنون او را در شهر و یا روستاهای آستارا مشاهده کرده و بنا به گفته خودش؛ از اجتماعات انسانی شهری و روستایی چندان خوشش نمی آید.

ˈیوسفˈ جنگل نشین آستارا که این روزها چهره یوسف وار خود را در گذر زمان جایگزین چروک پیری کرده، برای اقامت خود در جنگل اتاقکی چوبی از چوب های خشک جنگل درست کرده و شب ها بر روی تنه خشک درختان می خوابد و هر شب سر خود را بر بالشتی از تنه درختان می گذارد.

وی به طور جد، مدافع حراست و حفاظت از جنگل و حیات وحش است و هر کسی که در ارتفاعات غرب گیلان اقدام به قطع درختان و یا درست کردن ذغال از چوب درختان جنگلی کند ، با این پیرمرد مدافع منابع طبیعی رو به رو می شود.

وی که از هم صبحت شدن با هر فردی گریزان است ، در مصاحبه کوتاه با خبرنگار ایرنا علت زندگی 55 ساله خود در عمق جنگل را دلایل شخصی ذکر کرد و گفت: من از تنهایی لذت می برم و حاضر نیستم آن را با هیچ چیزی عوض کنم.

وی صدای طبیعت را لذت بخش ترین صدا و موسیقی دانست و افزود: من برای زنده ماندن در جنگل به خوردن گیاهان و میوه های جنگلی و در برخی موارد به جانوران و پرندگان جنگلی اقدام می کنم و در خیلی از موارد نیز نجات بخش جان جانوران و پرندگان حیات وحش بوده ام.

این پیرمرد جنگل نشین ، از دارایی دنیا تنها یک دست کت و شلوار و یک جفت چکمه پلاستیکی دارد و آن را برای ادامه حیات خود کافی می داند.

به گزارش ایرنا ، شهرستان 85 هزار نفری آستارا در غرب گیلان و در 200 کیلومتری مرکز این استان واقع شده و یکی از بکرترین مناطق جنگلی شمال کشور را دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه