پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تاکید بر خروج جاده آسیایی از پارک ملی گلستان

زیست بوم

تاکید بر خروج جاده آسیایی از پارک ملی گلستان

دومین روز سفر فعالان و روزنامه‌نگاران محیط زیست به پارک ملی گلستان با برنامه پاکسازی بخشی از جاده آسیایی به یاد زنده‌یاد یاسر انصاری به پایان رسید.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | nike mercurial touch elite survey list philippines

این برنامه دو روزه از دیروز (پنجشنبه 27 شهریور ماه 1393) با برگزاری مراسم بزرگداشت سید باقر غفوریان محیط‌بان پیشکسوت پارک ملی گلستان که امرداد ماه امسال دار فانی را وداع گفته بود آغاز شد.

فعالان و روزنامه‌نگاران محیط زیست امورز (جمعه) نیز به یاد یاسر انصاری کجوری، فعال محیط زیست و مدیر پایگاه خبری سبزپرس، که در 21 تیر سال 1390 به علت سکته قلبی در سن 32 سالگی از دنیا رفته بود، به پاکسازی تفرجگاه‌های اطراف جاده آسیایی در منطقه تنگراه پرداختند.
در این برنامه گروه‌های دیده‌بان کوهستان، دیده‌بان میانکاله، پایش‌گران زمین و تیمی از فعالان شش استان رفتگران طبیعت به همراه روزنامه‌نگاران حوزه محیط زیست شرکت داشتند.
در جریان این برنامه این فعالان پلاکاردهایی را به همراه داشتند که در آن بر خروج جاده آسیایی از پارک ملی گلستان و حفاظت از این پارک در برابر تخریب‌، شکار و آتش‌سوزی تاکید شده بود.
جاده آسیایی از وسط پارک ملی گلستان عبور می‌کند و وجود این جاده باعث مرگ و میر حیات وحش به علت تصادف و همچنین بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ و کوچک در این پارک ملی می‌شود.

 

برگرفته از تارنمای دیده بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه