جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تالاب پریشان آتش گرفت - لاک پشتها به اعماق دریاچه پناه بردند

زیست بوم

تالاب پریشان آتش گرفت - لاک پشتها به اعماق دریاچه پناه بردند

خبرگزاری مهر: در حالیکه کمتر از یک هفته از آبگیری 200 هکتار از تالاب بین المللی پریشان بیشتر نمی گذرد، بار دیگر افرادی اقدام به آتش زدن نیزارهای دریاچه کرده تا پریشان دوباره با بحران روبه رو شود.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | NIKE HOMME

به گزارش خبرنگار مهر،در حالی که بیش از پنج سال از خشک شدن دریاچه پریشان به عنوان دومین دریاچه بزرگ آب شیرین کشور می گذرد امسال بارشهای به نسبت مناسبی نیز در شهرستان کازرون رخ داد که باعث شد برخی از چشمه های تالاب نیز جاری شود و این امید را همچنان زنده نگه دارد که تالاب با کمی توجه دوباره احیا خواهد شد اما بار دیگر تعدادی از افراد سودجو اقدام به آتش زدن دریاچه کردند.

در این اقدام میزان قابل توجهی از نیزارهای دریاچه در آتش سوخت و گونه های مختلف از جمله قورباغه و لاک پشتهایی که در دریاچه بودند از ترس آتش سوزی به اعماق دریاچه پناه بردند.

با این حال فاجعه تکان دهنده آتش زدن نیزارهای حاشیه تالاب پریشان در حالی اتفاق افتاده که برخی اهالی از این اتفاق ناخوشایند نگران هستند.

دبیر موسسه 13 فروردین در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: صبح دیروز تعدادی افراد سودجو اقدام به آتش زدن نیزارهای شمالی دریاچه پریشان در نزدیکی چشمه بنگ و برکه ای که برای احیای دریاچه ایجاد شده بود، کردند.

علی اکبر کاظمینی افزود: در این آتش سوزی که در مساحتی حدود 10 هکتار رخ داد تعداد قابل توجهی از نیزارها در آتش سوختند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی تا نیمه شب ادامه داشت، ادامه داد: شدت این آتش سوزی آنقدر زیاد و وسیع بود که برای مهار آتش با مشکلاتی روبه رو بودیم.

دبیر موسسه 13 فروردین افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که مدت اندکی از آبدار شدن دریاچه می گذرد و این امر نگرانی همه را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به مهاجرت پرندگان به دریاچه گفت: در حال حاضر زمان زادآوری پرندگان است که این اتفاق باعث به مخاطره افتادن زیستگاه آنها شده است.

کاظمینی با بیان اینکه ارتفاع نیزارها به چهار متر هم می رسیده، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه در فصل زمستان هستیم این نیزارها خشک بوده اند و در فصل بهار سبز می شوند.

وی با اشاره به اینکه آبدار بودند دریاچه از گسترش آتش سوزی جلوگیری کرده، اظهار داشت: همین آبدار بودند بستر دریاچه باعث شده که گونه های مختلف از جمله قورباغه، لاک پشت و... به اعماق آب رفته و از این معرکه نجات یابند.

وی گفت: افراد متخلف که اقدام به آتش زدن دریاچه پریشان کرده باید شناسایی و با آنها برخورد شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه