پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم «سرو ابرکوه» دومین درخت باستانی جهان شناخته شد

زیست بوم

«سرو ابرکوه» دومین درخت باستانی جهان شناخته شد

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ میترااسدنیا ـ  چاینا دیلی اخیرا درگزارشی ویژه معرفی ده درخت از باستانی ترین درختان جهان اعلام کرده است که سرو ابرکوه پس از  درخت «مسوسلاه» با 4800 سال قدمت دومین درخت کهنسال در سرتاسر جهان است.

 

بنا به همین گزارش درخت مسوسلاه که کهنسال ترین درخت جهان معرفی شده، حتی از اهرام مصر هم کهن سال تراست. با این حال هنوز هم این درخت زنده است. این درخت در کوهستان‌های کالیفرنیا با دانه‌های کاجی مخروطی شکل‌اش بیش از 46 قرن سن دارد.
 
پس از مسوسلاه درخت مشهور «سرو ابرکوه» در استان یزد با 4000 سال قدمت دومین درخت کهنسال جهان و اورگانیسم زنده در روی زمین شناخته شده است.
 
درخت سوم درختی به نام «آلرک» در پارک ملی واقع درکشور شیلی است. این درخت 3600 سال عمر دارد. درخت چهارم نیز سروی است به با نام «درخت سناتور» که با قدمتی بیش از 3400 سال در کشور امریکا و در یک پارک ملی واقع ایالت فلوریدا قرار دارد و همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.
 
درخت بعدی یا درخت پنجم درختی است به نام «جاردین جانیپر» واقع در لوگان کنیون در اتاواست. این درخت هم 3200 سال قدمت دارد.
 
درخت ششم به نام «پاتریارکا» در فلورستا درکشور برزیل و در جنگل‌های منطقه آتلانتیک دارای 3000 سال سن است.
 
درخت دیگری به همین قدمت به نام «درخت مقدس آلیشن» در چین تایپه همچنان پس از گذشت سه هزار سال به زندگی خود ادامه می‌دهد.
 
«درخت شاه بلوط معروف به یک هزار اسب»، در نزدیکی سیسیل در کشور ایتالیا که کهن‌ترین درخت بلوط دنیاست و برای آن حدود 2000 تا 4000 سال قدمت تخمین زده‌اند.
 
درخت سرخ چوب از خانواده کاج درختی غول پیکر معروف به«درخت ژنرال شرمن» با 2300 تا 2700 سال قدمت نهمین درخت از مجموعه ده درخت کهنسال جهان است. این درخت در ایالت کالیفرنیا واقع در کشور آمریکای شمالی است.
 
درخت «جومون سوگی» نیز با 2170 متر ارتفاع واقع در کشور ژاپن است. این درخت نیز دهمین درخت از کهن سال‌ترین درختان جهان شناخته شده است.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه