پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی چاپ دوم، سفر برگذشتنى، پا به پاى ناصرخسرو بر جاده ابريشم در هزارمين زادروز او

رویدادهای فرهنگی

چاپ دوم، سفر برگذشتنى، پا به پاى ناصرخسرو بر جاده ابريشم در هزارمين زادروز او

دکتر محمدرضا توكلى صابرى
جلد اول ۵۴٢ صفحه،  جلد دوم ۵۴٣ صفحه، بهاى دوره ۴٠٠٠٠ تومان
ويراست جديد با تصاوير بيشتر
 
ناصرخسرو اولين كسى است كه سفرنامه حج نوشته است. و در هزاره پس از وى كسان بسيارى چه از كشورهاى اسلامى و چه از اروپا، آمريكا، آسيا، و استراليا به حج رفته و گزارش سفر خود را نوشته اند.
سفربرگذشتنى شرح سفر محمدرضا توكلى صابرى در پى پاى ناصرخسرو شاعر، فيلسوف، و جهانگرد ايرانى به مناسبت هزارمين زادروز او است. توكلى صابرى براى اولين بار مسير سفر ناصرخسرو را به تدريج در طى هفت سال رفته و از روستاها، شهرها و كشورهايى كه ناصرخسرو گذر كرده و از بناها، مسجدها، قلعه ها، دروازه ها، دولابها، کاريزها، زيارتگاهها، مزارها، گورستانها، بازارها، کليساها، چشمه ها، نيل سنجها، آبشارها، و زيارتگاههايى كه ناصرخسرو بازديد كرده، عكس و فيلم گرفته و گزارش خود را از اين ديدارها نوشته است كتاب سفر برگذشتنى، سفرنامه‌اى در سفرنامه است، زيرا نه تنها شرحى بر سفرنامه ناصرخسرو است، سفرنامه نويسنده را نيز در بر دارد. در اين كتاب بخشهاى مبهم سفرنامه روشن شده و نكات تازه اى در مورد سفرنامه ناصرخسرو گزارش شده است. در اين كتاب خواننده با تغييراتى كه پس از هزار سال در مسير سفر ناصرخسرو رخ داده است آشنا مى‌شود.
 توكلى صابرى در پايان اين مسير دراز به ديدار مزار ناصرخسرو در بدخشان رفته و گزارش آن را در كتاب «سفرديدار» منتشر كرده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید