جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تا پایان آبان‌ماه 1391 - راسته سرخاب بازار تاریخی تبریز مرمت می‌شود

یادمان

تا پایان آبان‌ماه 1391 - راسته سرخاب بازار تاریخی تبریز مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از اتمام مرمت راسته سرخاب در مجموعه بازار تاریخی تبریز تا پایان آبان‌ماه امسال خبر داد.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

به گزارش هنرآنلاین، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از مجموعه بازار تاریخی تبریز گفت: راسته سرخاب از بناهای مربوط به دوره اشکانی شهر تبریز بوده که مرمت آن از سه ماه پیش آغاز شده است.
 
وی با بیان اینکه برخی از راسته‌های بازار تاریخی تبریز منفک از بازار به نظر می‌آید اما داخل پرونده بازار تبریز و مرتبط با آن در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند، افزود: این راسته به همراه برخی بناهای دیگر همچون بازار کهنه و راسته رحلی خارج از مجموعه قرار دارند که در همین راستا در صدد مرمت و ساماندهی آنها برآمدیم و کار مرمت با راسته سرخاب آغار شده که تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشتر سراهای بازار تبریز مرمت شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اغلب سراهای این مجموعه بازار تاریخی مرمت و ساماندهی شده و یا در حال مرمت هستند.
 
محمدی افزود: سرای میرزا شفیع، سراهای شازده کوچک و بزرگ و سرای کلاهدوزان از جمله سراهای در دست مرمت بازار تبریز هستند که کف‌سازی آنها به اتمام رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید