پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ارگ بم به دست فراموشی سپرده شده است

یادمان

ارگ بم به دست فراموشی سپرده شده است

برگرفته از تابناك

"حسین سبحانی‌نیا" با بیان اینکه تاریخ و هویت ایران با آثار برجای مانده از گذشته تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: ارگ تاریخی بم پس از وقوع زلزله به فراموشی سپرده شده و گویا قرار نیست مرمت و احیاء شود.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خانه ملت ، با اشاره به پیشینه تاریخی ارگ بم گفت: این مجموعه تاریخی یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخی جهان است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: ارگ بم در زلزله بم تخریب شده ولی باز هم می‌توان این اثر تاریخی گسترده را احیاء کرد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی ارگ تاریخی بم افزود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر فراکسیون گردشگری مجلس، ارگ تاریخی بم به حال خود‌‌ رها شده و در آستانه نابودی است.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: اگر این مجموعه در اختیار خارجی‌ها بود با گذشت زمان کوتاهی از زلزله آن را بازسازی می‌کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر برخی از کار‌شناسان مرمت و احیاء از کشورهای خارجی برای بازسازی بم پس از وقوع زلزله تصریح کرد: این کار‌شناسان برای بازسازی ارگ بم به ایران سفر کردند تا تاریخ ما را بازسازی کنند در حالی که در کشور ما هنرمندان و معماران برجسته‌ای حضور دارند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس خاطرنشان کرد: بودجه خوبی برای بازسازی ارگ بم در نظر گرفته شده و فقط باید کار بازسازی شروع شود.

سبحانی‌نیا با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان فرهنگی کشور نسبت به ارگ بم اظهار داشت: اگر این مجموعه تاریخی همچنان به حال خود‌‌ رها شود به زودی تمامی آثارباقی‌مانده هم محو خواهد شد.

وی بی‌توجهی به از بین رفتن ارگ بم را بی‌توجهی به تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: اگر اجازه بدهیم آثار تاریخی به همین سادگی از بین بروند، آیندگان هویت تاریخی خود را فراموش خواهند کرد.

رسانه‌ها اعلام کردند تا یک ماه دیگر بازرسان سازمان جهانی یونسکو برای بازدید ارگ تاریخی بم به ایران خواهند آمد و شاید اگر بازسازی ارگ بم پیشرفتی نداشته باشد این مجموعه تاریخی از فهرست آثار تاریخی سازمان یونسکو حذف شود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه