شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان گودال باغچه آشغال‌دانی شد

یادمان

گودال باغچه آشغال‌دانی شد

خانه تاریخی که قدمت آن به دوران صفوی می‌رسد، آشغال‌دانی شد. این خانه تاریخی در شهر بادگیرها قرار داشته و در فهرست میراث ملی ایران جای دارد. معماری این خانه در جهان به گودال باغچه معروف است.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Air Jordan 1 Bubble Gum Atmosphere DD9335 - SBD - 641 Release Date - pallet of nike shoes for women

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی - یک فعال حوزه میراث فرهنگی از آشغال دانی شدن یک خانه تاریخی دوره صفویه در یزد خبر داد.
 
امیرترقی نژاد درباره شرایط فعلی این خانه توضیح داد : خانه تاریخی ملک ثابت یزد یکی از بی نظیرترین خانه های تاریخی در کشور محسوب می شود که در حال حاضر توسط اهالی محل به آشغال دانی تبدیل شده است.
 
او با اشاره به اینکه این خانه با معماری گودال باغچه در سطح جهان تک و تنها محسوب می‌شود، به chn گفت:این خانه با قدمت دوره صفویه با شماره 24429 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
ترقی نژاد در ادامه با تاکید به اینکه خانه تاریخی ملک ثابت نیازمند مرمت فوری نیز است، تصریح کرد: سال‌ها است که این خانه بدون متولی خاص به حال خود رها شده است.
 
او گفت: این خانه‌ بخشی از معماری نفیس جهان را نشان می‌دهند که باید جدی‌تر از گذشته به آن‌ها توجه کرد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه