شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ برد لب مرزی پرسپولیس! - فرار بزرگ استقلال، شکست۴ تیم بالانشین

ورزش

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ برد لب مرزی پرسپولیس! - فرار بزرگ استقلال، شکست۴ تیم بالانشین

همه نتایج رقم خورده در هفته پانزدهم به سود استقلال بود و آبى پوشان که بازى شش امتیازى را بردند، تقریبا به قهرمانى نیم فصل دست یافتند. استقلال در اصفهان سپاهان را برد، فولاد، تراکتورسازی را شکست داد، در دیگر دیدار‌ها، داماش با دو گل نفت تهران را برد، سایپا با همین نتیجه از سد صبای قم گذشت؛ افزون بر این که نخستین روز هفته پانزدهم با برتری خانگی تیم‌های مس، آلومینیوم، راه‌آهن و پیکان پایان یافته بود. در آخرین بازی پرسپولیس در روزی که ذوب‌آهن 9 نفره بود توانست 3 امتیاز بازی خانگی مقابل این تیم را کسب کند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | nike dri fit mens training pant shoes for sale

تیم فوتبال استقلال تهران با شكست تیم مدعی سپاهان اصفهان صدرنشینی خود در جام خلیج فارس را تثبیت كرد.

به گزارش «تابناک»، در این دیدار که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و قضاوت آن بر عهده سعید مظفری‌زاده بود، تیم فوتبال استقلال موفق شد، حریف مدعی خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

بنا بر این گزارش، دیدار استقلال و سپاهان، جدال دو تیم بالاى جدولى بود که بسیاری از کار‌شناسان برنده این بازى را قهرمان نیم فصل لیگ بر‌تر مى دانستند. در آغاز بازى استقلالى‌ها بازى را در دست گرفتند و روى تزلزل دفاع سپاهانى‌ها به گل هم رسیدند. پس از گل آبى پوشان، سپاهانى‌ها صاحب توپ و میدان شدند و چند موقعیت خوب هم روى دروازه شاگردان قلعه نویى ایجاد کردند که با درخشش رحمتى، تبدیل به گل نشد تا نیمه نخست ـ که جنجال‌هاى زیادى هم به همراه داشت ـ با همین نتیجه به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز بازى با رفتار خشن بازیکنان دو تیم آغاز شد و در حالى که شاگردان کرانچار تلاش مى‌کردند به گل برسند، استقلالى‌ها هم چشم به ضد حملات داشتند و موقعیت‌هاى خطرناک زیادى روى دروازه هر دو تیم پدید آمد که تبدیل به گل نشد. در اواخر نیمه دوم که فشار سپاهانى‌ها زیاد شده بود، داور در یک صحنه نکونام را بیرون کرد و در ثانیه‌هاى پایانى هم زردپوشان به یک گل رسیدند که مظفرى‌زاده آن را مردود اعلام کرد تا داورى این دیدار با اعتراض دو تیم روبه‌رو شود اما در ‌‌نهایت هم استقلال موفق به کسب سه امتیاز در اصفهان شد.

بدین ترتیب، همه نتایج رقم خورده در این هفته به سود استقلال بود و آبى پوشان که بازى شش امتیازى را بردند تقریبا به قهرمانى نیم فصل دست یافتند.

در نیمه نخست این دیدار، شاگردان امیر قلعه نویی توانستند از معدود موقعیت‌های خود به گل برسند تا با همین یک گل به سه امتیاز سرنوشت ساز دست پیدا کنند. در دقیقه پانزدهم، خسرو حیدری که سابقه بازی در سپاهان را هم دارد و مشکلاتی نیز با تماشاگران این تیم داشت، موفق شد با ضربه‌ای آرام دروازه میزبان را باز کند.

در نیمه دوم،سپاهان مانند نیمه نخست موقعیت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کرد اما مهاجمان این تیم نتوانستند از این موقعیت‌ها به خوبی بهره گیرند. در مقابل استقلال هم چند موقعیت خوب به دست آورد که بازیکنان این تیم نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند. در دقایق پایانی سپاهان یکپارچه حمله شد و چند موقعیت ایده ال برای گلزنی داشت که سیدمهدی رحمتی با نمایش قابل قبول آن‌ها را در رسیدن به گل ناکام گذاشت.

در دقیقه پایانی وقت اضافه سپاهان از روی یک ضربه کرنر به گل رسید اما سعید مظفری‌زاده به دلیل خطای بازیکن سپاهان روی سیدمهدی رحمتی، این گل را نپذیرفت تا اعتراض سپاهانی‌ها را به همراه داشته باشد. شاگردان امیر قلعه نویی با این پیروزی فرار بزرگی برای ماندن در صدر جدول را آغاز کردند و با یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های دیگر با ۲۸ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. تیم فوتبال ملوان با ۲۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. سپاهان هم با ۲۴ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی است. در سایر دیدار‌ها داماش گیلان با دو گل نفت تهران را برد، سایپا با همین نتیجه از سد صبای قم گذشت.

فولاد، تراکتورسازی را شکست داد

آخرین دیدار روز دوم از هفته پانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۶:‌۴۰ بین دو تیم فولاد و تراکتورسازی برگزار شد که در پایان اهوازی‌ها موفق شدند با سه گل لوسیانو پریرا (۶)، ایوب والی (۷) و تیوب کلانتری (۷۸) در برابر گل‌های فرزاد حاتمی (۷۹) و احسان حاج‌صفی (۸۸) حریف تبریزی خود را شکست دهند.

فولاد با این پیروزی ۲۳ امتیازی شد و به رتبه هفتم جدول راه یافت. تراکتورسازی هم ۲۴ امتیازی باقی ماند تا در رسیدن به رتبه دوم جدول ناکام بماند و همچنان سوم باشد.

برتری میزبانان در روز نخست هفته پانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال

نخستین روز از هفته پانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال با برتری خانگی تیم‌های مس، آلومینیوم، راه‌آهن و پیکان پایان یافت.

گفتنی است، هفته پانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال، روز (شنبه) با انجام چهار دیدار در تهران، کرمان و هرمزگان به پایان رسید که در پایان، هر چهار میزبان موفق شدند در برابر حریفان خود به برتری دست پیدا کنند. بر این اساس تیم‌های مس، آلومینیوم، راه‌آهن و پیکان به ترتیب برابر تیم‌های فجرسپاسی، گهر دورود، نفت آبادان و ملوان به پیروزی رسیدند.

مس یک ـ فجرسپاسی صفر

دیدار دو تیم مس و فجرسپاسی در چهارچوب هفته پانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال، ‌با برتری یک بر صفر کرمانی‌ها به پایان رسید. تک گل مس را در این بازی رضا عنایتی در دقیقه ۳۴ وارد دروازه تیم شیرازی کرد. مس با این پیروزی، نوزده امتیازی شد تا موقتا پرسپولیس هفده امتیازی را پشت سر بگذارد و جای این تیم را در رده یازدهم جدول از آن خود کند. فجرسپاسی هم با شکستی که امروز (شنبه) متحمل آن شد، همچنان با ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول باقی ماند تا منتظر نتایج سایر دیدارهای این هفته باشد.

پیکان یک ـ ملوان صفر

شاگردان عبدالله ویسی که در بازی گذشته خود، شکست تحقیرآمیز شش بر صفر را برابر پرسپولیس متحمل شده بودند در برابر ملوان، تیم دوم جدول رده‌بندی به میدان رفتند و موفق شدند با تک گل ژوسلی فریرا در دقیقه ۶۳، حریف خود را شکست دهند. پیکان با این پیروزی هجده امتیازی شد و موقتا تا رده دوازدهم جدول بالا آمد اما باید منتظر نتایج سایر بازی‌های این هفته بماند تا در صورت ناکامی رقبا بتواند جایگاه خود را در این رده حفظ کند. ملوان هم ۲۵ امتیازی باقی ماند و شانس صدرنشینی موقت را از دست داد.

 راه‌آهن دو ـ نفت آبادان یک

در دیگر دیدار امروز (شنبه) که همزمان با دیدار پیکان و ملوان برگزار شد، راه‌آهن توانست با نتیجه دو بر یک از سد نفت آبادان بگذرد و خود را به رده‌های بالا‌تر جدول برساند. گل‌های این بازی را روح‌الله عرب (۶۸) برای نفت و بهادر عبدی (۲۳) و فرزاد آشوبی (۷۰) برای راه‌آهن به ثمر رساندند. راه‌آهن با این پیروزی ۲۲ امتیازی شد تا با خیز بلندی خود را به رده ششم جدول برساند. نفت آبادان هم که این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد با این شکست ۹ امتیازی باقی ماند تا همچنان در رده یکی مانده به آخر جای بگیرد.

 آلومینیوم یک ـ استیل‌آذین گهر دورود صفر

آلومینیوم هرمزگان و استیل‌آذین گهر دورود، دو تیمی که امسال به لیگ بر‌تر راه یافته‌اند از ساعت ۱۶:‌۱۵ امروز (شنبه) به دیدار هم رفتند که در پایان، نماینده هرمزگان موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد. تک گل این بازی را هادی دهقانی در دقیقه ۲۳ به ثمر رساند تا سه امتیاز بازی را به حساب تیمش واریز کند. آلومینیوم با این پیروزی پانزده امتیازی شد اما همچنان در جایگاه پانزدهم جدول باقی ماند. گهر دورود هم که بازنده این بازی بود همچنان با هشت امتیاز قعرنشین بلامنازع لیگ بر‌تر است.

 

پیروزی پرسپولیس بر تیم 9 نفره ذوب‌آهن


پرسپولیس در روزی که ذوب‌آهن 9 نفره بود توانست 3 امتیاز بازی خانگی مقابل این تیم را کسب کند.


تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان در هفته پانزدهم از ساعت 17:30 دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که سرخپوشان با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیدند. پیام صادقیان (5)، محمد رضا نورمحمدی (15 گل به خودی) و مهدوی کیا ( 1+45) و محمد نوری (75) و کریم انصاری فرد (6+90) گل‌های این دیدار را به ثمر رساندند.


پرسپولیس با کسب سه امتیاز این دیدار 20 امتیازی شد و به رده دهم صعود کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه